سمپاشی گروپ طرح‌های جهادکشاورزی ویژگی نوآورانه داشته باشد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جعفری در مراسم گرامی‌داشت روز جهادکشاورزی در محل سالن زیتون شهر زنجان با تاکید بر اینکه طرح‌هایی که در این سازمان به اجرا درمی‌آید باید از ویژگی نوآورانه برخوردار باشد، افزود: طی امسال ۱۰ پروژه به نام ۱۰ نفر از شهدای جهادکشاورزی اجرایی خواهد شد که فراخوان‌ها این طرح‌ها نیز ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای اصلی این سازمان، بهره‌وری بوده و در این زمینه طی سال‌های گذشته اقداماتی در راستای بهره‌وری انجام شده است که کافی نیست، تصریح کرد: به عنوان مثال، اقدامات بهره‌ورانه در بحث آب و خاک و انرژی، کاهش ضایعات و افزایش ضریب مکانیزاسیون است. همچنین در بحث آب حتما باید از سامانه‌های نوین آبیاری استفاده کنیم.

جعفری با یادآوری اینکه در بحث مقاوم‌سازی کشاورزی باید توجه بیشتری به عوامل بیرونی و درونی داشته باشیم، ادامه داد: طی شش سال گذشته، در راستای تجهیز شبکه‌های آبیاری ۹۰۰ کیلومتر کانال‌کشی و لوله‌گذاری شده و علاوه بر این در خصوص استفاده از ارقام با توقع آبی کم، ۶۰ درصد از محصول گندم استان با ارقام کم‌مصرف جایگزین شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان همچنین با تاکید بر اینکه بحث توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی باید در اولویت برنامه‌ها باشد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سالانه ۳۰ درصد از محصولات کشاورزی کشور تبدیل به ضایعات می‌شود، بنابراین رفع این مسئله فقط با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی امکان‌پذیر است.

جعفری از کسب مقام دومی توسط استان زنجان در زمینه توسعه آبیاری میکرو خبر داد و خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم محدودیت‌های منابع آب، خاک و انرژی به ما این تذکر را می‌دهد که اگر مسلح نباشیم، بخش کشاورزی در آینده دچار چالش‌های بیشتری خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها