سمپاشی گروپ طرح مبارزه با آفت سن در ۲۶هزار هکتار از اراضی استان سمنان اجرا شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، عباس مشیریان بعدازظهر پنج‌شنبه در نشست بررسی مقابله راه‌های مبارزه با آفات جهاد کشاورزی سمنان، به میزبانی این اداره کل، ضمن بیان اینکه طرح مبارزه با آفت سن در ۲۶ هزار هکتار از اراضی استان اجرا شد، تأکید کرد:  بیشترین سطح مبارزه با سن غلات در شهرستان‌های گرمسار و آرادان انجام‌شده است.

وی با اشاره به‌ضرورت اجرای طرح کنترل سن غلات در اراضی استان  سمنان گفت: آفت سن به مهم‌ترین محصول استراتژیک کشور(گندم) طوری خسارت می‌زند که علاوه بر کمیت، کیفیت این محصول استراتژیک را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: طرح مبارزه با سن غلات باهدف کاهش میزان خسارت ناشی از این آفت در اراضی استان اجرا می‌شود.

رطوبت و سرما دو عامل مبارزه با آفت سن

مشیریان با اشاره به گستردگی پهنه فعالیت سن غلات گفت: این آفت به مزارع غلات تمام استان‌ها به‌جز استان‌های سواحل دریای خزر و خلیج‌فارس به دلیل رطوبت بالا و اردبیل به علت سرمای زیاد خسارت می‌زند.

وی رطوبت و سرما را دو عامل مهم طبیعی مبارزه باسن غلات دانست و افزود: بر این اساس خسارت آفت سن در نقاط گرم و خشک بسیار بیشتر از مناطق سرد و مرطوب است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به کاهش میزان بارندگی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته و میانگین درازمدت بارش‌ها در این استان گفت: با توجه به شکننده بودن اقلیم سال پیش رو بسیار پر چالش بوده و در راستای کاهش میزان خسارت برنامه‌های پیشگیرانه‌ای در استان در حال انجام است.

مشیریان با اشاره به برخی سیاست‌های این سازمان در راستای مبارزه با این آفت گفت: هدف اصلی مبارزه برای کاهش جمعیت اولیه سن مادری است تا به پوره نرسیده و خسارت افزایش نیابد.

وی برگزاری دوره های آموزشی، توزیع اطلاعیه‌های ترویجی در بین کشاورزان و بازدید مستمر کارشناسان پهنه از مزارع را از جمله برنامه ها و اقدامات این سازمان در راستای مبارزه و کنترل سن غلات عنوان کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها