سمپاشی گروپ طرح پایلوت شهرک‌های استارتاپی کشاورزی در استان البرز اجرا می شود - سمپاشی گروپ

محمد مجابی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی در مراسم امضا تفاهم‌نامه با دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: حوزه مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی عرصه وسیعی داشته و بیش از ۴ میلیون نفر بهره‌بردار مستقیم دارد.

وی افزود: این وزارت‌خانه در دولت تدبیر و امید توانست میزان تولید محصولات کشاورزی را از ۹۷ میلیون تن به ۱۲۵ میلیون تن افزایش دهد.

مجابی با اشاره به بهبود بهره‌وری از آب در بخش کشاورزی، تصریح کرد: در حال حاضر میزان بهره‌وری از آب بهبود یافته و این میزان از ۹۲۰ گرم ماده خشک به ازای هر متر مکعب آب، به یک کیلو و ۴۵۰ گرم رسیده است.

وی افزود: میزان ضایعات در بخش کشاورزی ۳۵ درصد است در حالی که در کشورهای توسعه یافته ضایعات تنها در زمان مصرف اتفاق می‌افتد و نشان دهنده این است که تکنولوژی‌های برداشت، انتقال، نگهداری و توزیع در کشور باید تقویت شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی اذعان کرد: وزیر جهاد کشاورزی رویکرد علمی در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی دارد و در رابطه با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها اهداف بلند مدتی را دنبال می‌کند که یکی از این اهداف، احداث شهرک‌های استارتاپی است.

وی افزود: از آنجایی که شرکت ما مسئولیت خدمات کشاورزی را برعهده دارد، در تلاش هستیم تا اولین شهرک استارتاپی کشاورزی را فعال کنیم.

مجابی، هدف از احداث این شهرک‌ها را کاهش ضایعات، بهبود معیشت کشاورزان، رضایتمندی شهروندان به لحاظ کیفیت و قیمت محصولات کشاورزی دانست.

وی در رابطه با اجرای طرح پایلوت اولین شهرک استارتاپی کشاورزی خاطرنشان کرد: طرح پایلوت اولین شهرک در استان البرز و شهر کرج اجرایی خواهد شد که زمینی به وسعت ۵۰ هکتار را در نظر گرفتیم و مذاکرات آن با سازمان‌های ذیربط انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی افزود: در بخش کشاورزی عرضه دیجیتالی کالاهای کشاورزی کمتر انجام شده و ما به دنبال آن هستیم تا در شهرک پایلوت این نوع عرضه را راه اندازی کنیم که مشکلاتی از قبیل جلب اعتماد کشاورزان و مصرف کنندگان و نقل و انتقالات مالی را دارد.

وی ادامه داد: این شهرک‌ها در زمینه ماهیان خاویاری، از چرخه تولید تا کنترل بیماری‌های آن، فروش و بسته بندی و صادرات و همچنین استفاده از ضایعات خاویار در لوازم آرایشی و بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند.

مجابی عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های در نظر گرفته شده برای این شهرک‌ها، در حوزه بهبود کیفیت محصولات کشاورزی و رساندن محصولات کشاورزی و بسته بندی آن با استانداردهای صادراتی است.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان در این شهرک‌ها می‌توانند در ارزآوری محصولات کشاورزی برای کشور مفید باشند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی تأکید کرد: باید نقشه راه احداث این شهرک‌ها تدوین شود و پس از آن با ورود شرکت‌ها، نقش حمایتی خواهد بود تا بتوانند تسهیلات بانکی دریافت کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.