سمپاشی گروپ ظرفیت کشاورزی و آب کردستان باید در راستای ایجاد شغل استفاده شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان  امیر قادری در جلسه شورای اداری شهرستان کامیاران گفت:  باید کارهای ارزشمندی که در طول عمر نظام اسلامی و طی ۴۰ سال توسط دولتهای مختلف در کشور و استان انجام شده به مردم اطلاع رسانی شود و البته در کنار آن مشکلات مردم نیز برطرف و نیازهای آنها از جمله در حوزه عمرانی در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: در خصوص کمربندی آبیدر کامیاران پیگیری خواهیم کرد تا به عنوان اولویت در کریدور شمال به جنوب قرار بگیرد؛ چراکه این پروژه به دلیل حفظ جان سرنشینان خودروهای عبوری بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه محور کامیاران به سروآباد نیز پروژه مهمی است، عنوان کرد: در حال حاضر ترانزیتی که از مرز باشماق وارد سنندج و از آنجا به جنوب می رود مسیری طولانی و پرهزینه است و در صورتی که راه سروآباد به کامیاران اجرا شود می تواند به عنوان یک راه جایگزین موجب صرفه جویی در زمان و هزینه و انرژی شود و به لحاظ اقتصادی هم نقش پررنگی در سطح کشور خواهد داشت. 

معاون استاندار کردستان با اشاره به وجود گسل های پیدا و پنهان در کشور و استان، افزود: آنچه در کامیاران فعال است بسیار جدی بوده و این پیام را می دهد که در ساخت و سازها در استان و خاصتا کامیاران باید جدیتر و با دقت عمل شود.

قادری با تاکید بر اهمیت محور گردشگری پالنگان گفت: در این محور، هم روستاهای هدف گردشگری، هم سد زیویه و هم پالنگان وجود دارند و با این ظرفیت ها این محور می تواند در توسعه شهرستان کامیاران اثرگذار باشد و نقاط مکثی که در این محور تعریف می شود هم موجبات نشاط گردشگران و هم نقش اقتصادی خواهد داشت.

وی بیان کرد: در خصوص راه های روستایی سطح استان تلاش در شورای برنامه ریزی عدالت در توزیع اعتبارات بوده و اگر کامیاران نیز به مانند مریوان و سقز از درصد کمتری در جذب این اعتبارات برخوردار بوده باشد، در توزیع اعتبارات سال جاری در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: در گذشته وزارت نیرو نسبت به کردستان در زمینه تخصیص آب خیلی خوب عمل نکرد اما به طور جدی پیگیر هستیم تا وزارت نیرو سهم استان کردستان را ادا کند.

قادری افزود: متوسط اراضی آبی استان ۱۲ درصد است که قابل مقایسه با متوسط کشوری ۴۷ درصد نیست، اما با پیگیریهایی که در استان انجام شد، رویکرد نوینی در وزارت نیرو نسبت به کردستان بوجود آمده و نگاه تغییر کرده است.

معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: انتظار و خواست این است و قاطعانه هم می خواهیم بهره سدهایی که در استان اجرا می شود برای کردستان باشد، چون معتقدیم این کار به لحاظ اقتصادی در سطح کشور هم به صرفه خواهد بود.

وی عنوان کرد: اگر کشاورزی کردستان متحول شود به لحاظ اقتصادی و اشتغالزایی موثر و به توسعه کشور کمک میکند؛ لذا ظرفیت کشاورزی و آب استان باید در راستای ایجاد شغل در کردستان استفاده شود و دولت در استان به جد پیگیر این موضوع است.

وی اظهارداشت: ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی در اختیار استان قرار دارد و باید فرمانداران و بخشداران و مدیران دستگاه ها به مردم کمک کنند تا این تسهیلات در جای خود پرداخت شود.

قادری یادآور شد: اگر نتوانیم به موقع این تسهیلات را جذب و در کار مردم تسهیل گری نکرده و کلان نگر نباشیم این تسهیلات در اختیار استانهای دیگر قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دولت در استان به شهرداریها و شوراها اعتماد دارد گفت: شوراها و شهرداریها را از دولت جدا نمیدانیم و مورد حمایت جدی دولت هستند.

قادری افزود: شهرداری ها در کنار توجه به پروژه های بزرگ مقیاس، باید پروژه های کوچک مقیاس را در نواحی شهری آغاز کنند که قطعا در رضایتمندی مردم تاثیر زیادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهرداری ها باید به دنبال درآمدهای پایدار باشند، افزود: ارتقای کیفیت زندگی در شهر، توجه به ورودی و هسته مرکزی شهرها و همچنین بافت فرسوده و اسکان غیررسمی از مواردی است که شهرداران شهرهای استان لازم است در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه نوروز امسال در کردستان متفاوت بود، گفت: افزایش ۲۵ درصدی تردد در جاده های استان، رشد ۳۷ درصدی اقامت گردشگران در کردستان و افزایش ۲۳ درصدی مصرف بنزین، همگی نشان می دهد کردستان به عنوان استانی بکر، علاوه بر ظرفیتهای طبیعی، جاذبه های فرهنگی ارزشمندی هم دارد و فرهنگ و آداب و سنن این منطقه می تواند در توسعه استان اثر بگذارد.

معاون استاندار کردستان با بیان اینکه قطعا تعداد مسافران ورودی به استان در سالهای آینده بیشتر خواهد شد، گفت: بنابراین باید زیرساختهای جاده ای و مراکز اقامتی را بهتر تجهیز کنیم و شهرداریها هم به مانند امسال نقش فرهنگی که دارند را به خوبی ایفا کنند.

قادری با یادآوری نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام حمایت از کالای ایرانی گفت: هم مردم و هم مسئولان باید این شعار را سرلوحه کار و برنامه ها قرار داده و از تولیدات داخلی حمایت کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها