سمپاشی گروپ عدم تخصیص آب در کردستان وضعیت کشاورزان رابدتر ازسال ۹۶ خواهد کرد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، حامد قادرزاده پیش از ظهر امروز در جلسه تبادل نظر در خصوص نحوه و میزان تخصیص آب های استان کردستان که در اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: متاسفانه طی چند دهه اخیر شاهد احداث سد هایی در کشور و استان کردستان بوده که به وضعیت آبی کشور زیان زده است.

عضو هیات علمی دانشگاه کردستان عنوان کرد: کردستان در مقایسه با استان های کم برخوردار در رده های آخر قرار دارند و از مهمترین این مشکلات نبود اشتغال پایدار در استان است.

وی افزود: کردستان دارای مراتع مرتفع و بلندی است که امروز به دلیل تغییرات در محیط زیست شاهد کاهش تعداد دام در استان بوده ایم.

قادرزاده با بیان اینکه آب نه تنها در ایران بلکه در جهان بحث حائز اهمیت است، گفت: سطح درآمدی کردستان زیر میانگین کشوری است و با احداث سد ها و انتقال آب این استان وضعیت درآمد مردم بدتر از وضعیت حال خواهد شد.

مدیر گروه اقتصاد و کشاورزی دانشگاه کردستان با اشاره به وضعیت بد درآمد کشاورزان در سال ۹۶، اظهار کرد: اگر وضعیت تخصیص آب کردستان به همین روال ادامه پیدا کند وضعیت درآمد کشاورز های استان در سال ۹۷ به مراتب بدتر از سال ۹۶ خواهد بود و این را آمار ها در آینده اثبات خواهد کرد.

وی گفت: نباید به دنبال باید ها و نباید ها بود بلکه باید وضعیت موجود بررسی و برنامه ریزی های توسعه ای انجام شود.

قادرزاده افزود: کردستان در طی دو دهه گذشته افزایش جمعیتی نداشته است بلکه جمعیت فعلی آن تنها به تهران و شمال عراق مهاجرت کرده اند به همین دلیل عدم تخصیص بهینه آب باعث عدم تعادل جمعیتی خواهد شد و مشکلات عدیده دیگری را به دنبال خواهد داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها