سمپاشی گروپ عرضه محصولات کشاورزی خراسان شمالی با برند دیگر استان ها - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صالحی پیش از ظهر پنج شنبه در کارگروه آب کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه محصولات فراوان و با کیفیت در بخش کشاورزی این استان تولید می شود، اظهار کرد: متاسفانه محصولات کشاورزی خراسان شمالی  به خوبی در سطح کشور معرفی نشده و این به علت صادرات بدون برند است.

صالحی با بیان اینکه اقتصاد خراسان شمالی برپایه کشاورزی است، بیان کرد: کشاورزان و باغداران استان در زمینه تولید محصول توانایی و تخصص خوبی دارند اما تاکنون برای برند سازی و بسته بندی  محصولات اقدامی انجام نداده اند.

وی افزود: پسته جاجرم یکی از محصولات بسیار با کیفیت استان است اما به نام دامغان به فروش می رسد، همچنین زعفران فاروج به نام خراسان جنوبی و محصول انگور به اسم شاهرود عرضه می شود.

افت ۳۶ درصدی بارندگی در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی در ادامه به افت ۳۶درصدی بارندگی در استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری۹۸.۵میلی متر بارندگی داشته ایم در حالی که سال گذشته ۱۵۴ میلی متر و در بلند مدت ۱۸۲میلی متر بارندگی بوده که ۴۶درصد کاهش دارد.

صالحی اظهار کرد: درحال حاضر میزان ذخیره منابع آبی در سدهای خراسان شمالی ۲۶درصد است از این رو تدوین برنامه سازگاری با کم آبی در دستور کار قرار دارد.

کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب در استان

استاندار خراسان شمالی همچنین بر مدیریت مصرف آب در بخش های صنعتی، کشاورزی، خانگی و سایر موارد تاکید کرد و گفت: باتوجه به کاهش بارندگی و خشکسالی های پیش رو کاهش ۱۰درصدی میزان مصرف آب در دستور کار است.

صالحی تاکید کرد: کاهش ۱۰درصدی مصرف آب در خراسان شمالی باید بدون کاهش سطح زیر کشت و کاهش میزان تولیدات انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های دولت، اشتغال است گفت: سال گذشته ایجاد ۱۰ هزار شغل در خراسان شمالی هدفگذاری شده بود که براساس مرکز آمار در این مدت ۱۱ هزار و ۶۰۰ شغل در استان ایجاد شد.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: درحال حاضر کشاورزی ۴۰ درصد از اشتغال استان را تشکیل داده اما ارزش افزوده این بخش تنها ۲۰ درصد است که این نشان می دهد در زمینه محصولات خام و صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با کشاورزی ضعیف عمل کرده ایم.

صالحی اعلام کرد: سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه باغات انگور استان مصوب شد که از این محل ۹۰ درصدسهم بیمه باغداران پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این کارگروه اسناد اراضی کشاورزی رفع تداخل شده ناشی از اجرای مقررات موازی مربوط به شهرستان راز و جرگلان اهدا شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها