سمپاشی گروپ لزوم فاصله گیری از کشاورزی سنتی/ افزایش ۱۴ درصدی محصولات زراعی ‏ - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی شامگاه سه شنبه در آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی همزمان ۸۱ پروژه بخش کشاورزی استان اظهار داشت: با وجود تنگناهای موجود در بخش‌های مختلف، خوشبختانه اتفاقات خوبی به خصوص در حوزه کشاورزی افتاده است که طبق آمار، امسال شاهد افزایش ۱۴ درصدی محصولات زراعی و چهار درصدی محصولات باغی و بهبود ۲۵ درصدی آبیاری شبکه ای در استان نسبت به سال قبل بوده‌ایم.

وی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی نقش مهمی در بخش کشاورزی کشور داشته و توانسته در بسیاری از حوزه‌های کشاورزی و دامی به جایگاه مناسبی دست یابد.

پورمحمدی با بیان اینکه مشکل بازدارنده‌ای برای ایجاد توسعه در استان نداریم، گفت: منابع آبی و خاکی خوب و از سوی دیگر نیروی انسانی متخصص سبب ایجاد جایگاهی ویژه برای استان در حوزه کشاورزی شده است اما در کنار این امر باید توجه داشت که روش‌های سنتی نخواهد توانست پاسخگوی نیازهای این بخش باشد.

نیازمند بازنگری در روش‌های کشت، آبیاری و برداشت هستیم

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تحول در الگوهای بهره برداری گفت: در صورتی که در بخش کشاورزی از روش‌های نوین استفاده نکنیم، اتلاف منابع بالا خواهد بود و به همین دلیل نیازمند بازنگری در روش‌های کشت، آبیاری و تکنولوژی‌های مربوط به بخش کشاورزی هستیم.

وی بر لزوم بهره مندی از ظرفیت متخصصان و دانشگاهیان استان در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های نوین بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: موضوع اصلاح بذر گیاهان باید پیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. اگر گاه موضوع کیفیت پایین برخی محصولات کشاورزی تولید داخل مطرح می‌شود، چرا نباید به فکر اصلاح گونه‌های گیاهی باشیم.

پوشش آبیاری قطره‌ای باید به ۵۰ درصد برسد

پورمحمدی با اشاره به بحران آب و لزوم پیش روی به سوی آبیاری قطره‌ای گفت: طبق آمار هم اکنون ۳۰ درصد از آبیاری قطره‌ای در اراضی و مزارع استان استفاده می‌شود که این رقم باید در اینده نزدیک به ۵۰ درصد برسد تا شاهد صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی باشیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر گسترش کشت گلخانه‌ای نیز از موضوعات مهم این حوزه است که در طول دولت یازدهم و دوازدهم در استان شاهد افزایش ۲۵۵ هکتاری فضای گلخانه‌ای در استان بوده‌ایم.

پنجره واحد کسب و کار، فرصتی برای سرمایه گذاران

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به راه اندازی پنجره واحد کسب و کار در استان گفت: راه اندازی پنجره واحد کسب و کار در استان سبب می‌شود که سرمایه گذاران درگیر بروکراسی‌های اداری نشده و در طول سه روز مجوزهای لازم به آنها داده شود.

گفتنی است در این آئین ۸۱ پروژه بخش کشاورزی استان با اعتباری بالغ بر ۱۲۳ میلیارد و ۲۳۸ میلیون تومان و به صورت همزمان در چندین شهرستان استان افتتاح شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 26 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.