سمپاشی گروپ مازندران رتبه اول ارزش اقتصادی تولیدات کشاورزی را دارا است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله شهیدی فر صبح چهارشنبه در همایش تقدیر از تولیدکنندگان با اشاره به ظرفیت تولیدات بخش کشاورزی در استان گفت: کشاورزی مازندران پویا بوده و رتبه اول ارزش اقتصادی تولید محصولات کشاورزی در سال قبل به استان مازندران بوده است.

وی با بیان اینکه ۹.۷ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور به استان مازندران تخصیص دارد، گفت: این درحالی که ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: ارزش محصولات کشاورزی مازندران چهار برابر محصولات کشاورزی کشور است از این رو باید مزارع مازندران و کشاورزی را حفظ کنیم.

شهیدی فر با اشاره به تولید هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان گفت: این رقم در سالیان نه چندان دور به ۱۰ میلیون تن خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عبور از کشاورزی سنتی و دستیابی به کشاورزی مدرن را امری مهم دانست و گفت: صنایع تبدیلی، تکمیلی، بسته بندی، تولید محصولات سالم وارگانیک، افزایش عملکرد در واحد سطح، تولید محصولات دانش محور باید مورد توجه قرار گیرد.

شهیدی فر با اظهار اینکه امسال به صنعت دام و طیور توجه ویژه ای شده است، میزان تولیدات گوشت سفید و قرمز را در استان بیش از ۳۰۰ هزار تن اعلام کرد.

محمدرضا شعبانی مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران نیز با اشاره به افزایش تولیدات باغی در استان، عنوان کرد: خرد شدن اراضی و مزارع تهدیدی فراروی کشاورزی است، از این روز باید تشکل‌ها و اتحادیه‌های حوزه کشاورزی را تقویت کنیم.

در این همایش، ۵۳ تولیدکننده نمونه ملی و استانی در بخش‌های مختلف کشاورزی در مازندران تقدیر شدند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.