سمپاشی گروپ مبارزه با آفت ملخ در ۱۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، جعفر وحدت با بیان اینکه این اقدام در اراضی کشاورزی ارومیه و سردشت انجام شده و همچنان ادامه دارد اظهارداشت: این اقدام بیشتر در مراتع و نقاط مرزی انجام می‌شود که در سردشت مشرف به جنگل‌ها است.

وی اضافه کرد: کانون کوبی یکی از مهمترین اقدامات در راستای کنترل این آفت است که در نقاط مرزی و صعب العبور به سختی انجام می‌شود و مقابله را با دشواری‌هایی مواجه کرده است.

وحدت ادامه داد: در این اقدام از انواع سمپاش ها استفاده می‌شود و در صورت نیاز از سازمان حفظ نباتات کشور نیز مساعدت‌هایی لازم بعمل می‌آید.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهارداشت: هجوم ملخ‌ها در آذربایجان غربی با ملخ‌های جنوب کشور بسیار متفاوت است و ملخ‌های این استان اکثراً بومی منطقه هستند که فقط در صورت مطلوب شدن شرایط کانون‌های منطقه‌ای افزایش می‌یابند.

وحدت با بیان اینکه آفت‌های بسیاری در بخش زراعت، کشاورزی و باغبانی و مراتع استان آذربایجان غربی وجود دارد که سالانه مبارزه با این آفت ها در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان است افزود: مبارزه با آفات عمومی (موش و ملخ) آفات همگانی (سن غلات) و آفات بیماری‌های محصولات باغی و زراعی برابر اطلاعیه‌های پیش آگاهی و در زمان تعیین شده انجام می‌گیرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: از جمله مهمترین این عوامل خسارت زای می‌توان به کرم سیب، خوشه خوار انگور، کرم آلو، انواع کنه‌ها، لکه سیاه سیب، انواع سفیدک‌ها، شانکر ها و … بیماری‌های سبزی و صیفی و جالیز و علف‌های هرز اشاره کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 150 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.