سمپاشی گروپ مجری پروژه پایاب سد سهند به تعهدات خود عمل نکرده است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان دیشب در جلسه راهبری پایاب سد سهند با بیان این مطلب گفت: سد سهند ظرفیت آبی خوبی دارد و بایستی به موقع از آن در راستای توسعه بخش کشاورزی استفاده کرد.

وی افزود: شهرستان هشترود یکی از قطب‌های کشاورزی استان بخصوص در امر تولید گندم و سایر محصولات کشاورزی است و در این خصوص توانسته رتبه برتر و مطلوبی کسب نماید و آن در سایه تلاش کشاورزان و جهادگران و حمایت‌های دولت تدبیر و امید در منطقه است.

امینیان در ادامه اضافه کرد: البته در سال‌های گذشته سد سهند در راستای توسعه بخش کشاورزی شهرستان احداث شده است و هزینه کلانی نیز برای تأسیسات، خط‌های اصلی ونیز شبکه‌های آن صرف شده ولی متأسفانه آنطور که انتظار می‌رفت پروژه پیشرفت نداشته است و به دلیل مشکلات مالی بخش زیادی از پایاب مانده است در سال ۹۷ باتوجه به شرایط موجود اقتصادی و منابع درآمدی کشور به دنبال راهکار جدید، تفاهم نامه همکاری بین دستگاه‌های متولی ازجمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، سازمان آب منطقه‌ای استان، جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و بامشارکت بهره برداران درجهت تأمین هزینه و تسریع در ادامه پروژه منعقد شد و امیداست در آینده نتیجه لازم حاصل شود.

فرماندار هشترود در ادامه با انتقاد از عملکرد ضعیف مجری طرح پایاب سد سهند خاطرنشان کرد: متأسفانه پس از تفاهم نامه مجری طرح علیرغم تعهدات طرفین و تأمین هزینه آنطور که شاید نتوانسته است در چهار چوب زمانبندی پروژه عمل نماید و در نتیجه طرح ابتر مانده که تبعات اجتماعی پروژه بر عهده سازمان و مجری خواهد بود.

او همچنین با بیان اینکه فصل کاری کمتری وجود دارد و باید در عرض ۱۰ روز موارد حل و فصل شود، تصریح کرد: باید از فرصت باقی مانده نهایت استفاده را جهت تکمیل پایاب سد سهند داشته باشیم تا کشاورزان بتوانند کشت پاییزه خود را انجام داده و دچار ضرر و زیان نشوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 117 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها