سمپاشی گروپ مدرنیزه شدن کشاورزی گلستان نیازمند زیرساخت‌ است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه نشست تخصصی چالش های پیش روی عبور از کشاورزی سنتی و رسیدن به کشاورزی مدرن، با همکاری خبرگزاری مهر، جهادکشاورزی استان گلستان و خانه کشاورز استان برگزار شد.

این میزگرد و نشست تخصصی با حضور محمدرضا عباسی مدیر زراعت، عید محمد فاروقی رئیس اداره مکانیزاسیون، علی موسی خانی رئیس اداره پنبه جهادکشاورزی گلستان، علی قلی ایمانی دبیر خانه کشاورز استان گلستان و فریدون فدایی از کشاورزان پیش رو استان برگزار شد.

مطابق آمار مدیران جهادکشاورزی گلستان که در این نشست سه ساعته مطرح شد، گلستان  در بحث مکانیزاسیون و تجهیز و نوسازی ادوات و تجهیزات جزو استان های برتر کشور شناخته می شود اما برای عبور از کشاورزی سنتی و رسیدن به کشاورزی مدرن با چالش های بسیاری مواجه است.

در این نشست به محور چالش های موجود اشاره شد و در نهایت مدیر زراعت جهادکشاورزی گلستان با تاکید بر این که گلستان برای مدرنیزه شدن کشاورزی نیازمند زیرساخت و تسهیلات بانکی کم بهره و نگاه های حمایتی است، اظهار کرد: در زمان تحریم ها تنها بخشی که دولت را نجات داد بخش کشاورزی بود اما این حوزه از کمترین حمایت های دولتی برخوردار است.

محمدرضا عباسی گفت: در سال های اخیر دولت برنامه های مختلف و سیاست های تشویقی بسیاری برای حوزه صنعت و خدمات داشته اما تسهیلات بخش کشاورزی همچنان با سودهای ۱۵ و ۱۸ درصد ارائه می شود.

وی متذکر شد: اگر قرار است گلستان از کشاورزی به شیوه سنتی عبور کرده و در مسیر کشاورزی مدرن حرکت کند باید این استان ها و سایر استان هایی که بخش کشاورزی آن ها پررنگ تر از سایر بخش هاست به طور ویژه دیده شوند در غیر این صورت این موضوع یک شعار باقی می ماند.

مشروح این میزگرد و نشست تخصصی به زودی در خبرگزاری مهر منتشر می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 113 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها