سمپاشی گروپ مشکلات بخش کشاورزی آذربایجان غربی برطرف شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی پیش از ظهر شنبه در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان اظهارداشت: نیاز به تلاش مضاعف برای رفع مشکلات کشاورزان به ویژه در بخش بانکی احساس می شود باید پیوند محیط های علمی با آموزش ورود عالمانه داشته باشند.

وی ادامه داد: پرداخت به بحث کشاورزی از آیات بسیار شاخص و مهم توحید و خداشناسی در قرآن کریم است، خداوند متعال کشاورزی را با بیان آیه شریفه با مضمون “ما زمین مرده را زنده می کنیم و از دل زمین دانه را بیرون کشیده و مردم از آن بهره مند می شوند”؛ همه چیز را برای خداشناسی در مقابل چشمان ما قرار داده است.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: از مراحل کشاورزی شامل کاشت و داشت و برداشت به مفهوم معاد می رسیم، زنده شده و در محضر خداوند حاضر می شویم و به همین روی در قرآن به روز قیامت تشبیه شده اشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهارداشت: به نظر می رسد غیر از مباحث عرفی و طبیعی، نگاهی عارفانه و عالمانه به بخش کشاورزی نیاز است تا نگاه ما را عمیق کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این آیین اظهارداشت: بیش از هزار آیه قرآن کریم در مورد حوزه های مختلف مرتبط با کشاورزی بوده و در یکی از آیات ماموریت بشر در روی کره خاکی “عبادت”، “اطاعت” و “آبادانی زمین” معرفی شده و کشاورزی از شاخه های عبادت است.

حجت الاسلام سیدحامد ساجدی نژاد افزود: بی گمان شکوفایی اقتصاد کشور را در بخش کشاورزی باید جست، اگر بخش های دیگر به شکوفایی برسند و کشاورزی رونق نداشته باشد، به اقتصاد بادکنکی دچار خواهیم شد.

وی با بیان اینکه اگر کشاورزی رونق خوبی در جامعه داشته باشد، نیاز پایه کشور رفع شده و اشتغال خوبی ایجاد می شود گفت: کشاورزی نیازمند توجه ویژه و سرمایه گذاری بلندمدت و زیرساختی است.

حجت الاسلام ساجدی یاد آور شد: ایجاد انگیزه و جذابیت براب فعالیت در این بخش بویژه ترغیب جوانان برای حضور در این عرصه، تجهیز کشاورزی به علم روز، تحقق اقتصاد مقاومتی در این بخش، عزم و اراده جدی برای جلوگیری از واردات بی رویه، افزایش چتر بیمه و سایر راهکارهایی اجرایی منجر به توسعه علمی و عملی این بخش خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 130 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها