سمپاشی گروپ مشکل کشاورزان آبدان حل می‌شود/ لزوم جبران خسارت‌های کشاورزی - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه الماسی عصر جمعه در نشست با نمایندگان کشاورزان بخش آبدان اظهار داشت: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته، به‌زودی مشکلات کشاورزان بخش آبدان مرتغع می‌شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به مشکلات پیش‌آمده برای کشاورزان بخش آبدان و خسارات‌های سیل زمستان سال گذشته هنوز بودجه‌ای پرداخت نشده است و در روز یکشنبه در جلسه علنی مجلس از حق و حقوق کشاورزان جنوب استان بوشهر دفاع خواهم کرد.

الماسی درخصوص تسهیلات بانکی در کمیسیون اقتصادی نیز بیان کرد: پیگیر تسهیلات بانکی برای کشاورزان در مجلس خواهم بود و قول‌هایی داده شده که پرداخت تسهیلات را تا پایان سال جاری تمدید کنند.

نماینده جنوب استان بوشهر اضافه کرد: در بحث دیرکرد و جریمه که دغدغه کشاورزان است، انتظار داریم این دیرکرد و جریمه را ببخشند ولی چند بانک اقدام کرده و متاسفانه چند بانک دیگر از این موضوع سرباز زده‌اند.

الماسی در ادامه با توجه به مشکلات به وجود آمده برای کشاورزان قول پیگیری مطالبات کشاورزان در مرکز را داد و اظهار امیدواری کرد که با همدلی کشاورزان و مسئولان و دیگر اقشار این معضل بزرگ به‌زودی رفع می‌شود.

آبدان به عنوان قطب تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر و کشور به شمار می‌رود که قریب به ۹۰ درصد مردم منطقه آبدان به کار کشاورزی مشغول هستند و از این طریق امرار و معاش می‌کنند و هر ساله در فصل برداشت، این قشر دغدغه فروش محصول دارند.

متاسفانه فصل برداشت چیزی عاید کشاورز نمی‌شود و فقط در جیب دلالان می‌رود و نیاز است که مسئولان از همین الان به فکر کشاورز و فروش محصول باشد.

در سال‌های گذشته کشاورزان با گرفتن وام از بانک‌ها و مخارج سنگین متاسفانه خیلی‌ از کشاورزان خانه نشین شدند و هنوز هم توان پرداخت وام خود را ندارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 141 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 5 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها