سمپاشی گروپ مصرف سرانه دانه های روغنی در کشور ۱۹ کیلو گرم است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، رمضانعلی حاجیلری ظهر چهارشنبه در همایش کشت دانه های روغنی گفت: در دهه ۷۰  کشت دانه های روغنی به اجرا در آمد تا در کشور به خود اتکایی برسیم  و در این طرح مقرر بود، تا ۷۳ درصد در تولید دانه‌های روغنی و ۵۳ درصد در تولید کنجاله‌ها خودکفا شویم.

وی اظهار کرد: در سالهای گذشته سطح کشت دانه های روغنی در برخی از استانها چند برابر شده است. 

معاون فنی طرح توسعه کشت دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی به مصرف سرانه دانه های روغنی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: مصرف سرانه دانه های روغنی ۱۹ کیلو گرم  و  مصرف سرانه مصرف دانه های روغنی در دنیا ۱۲ کیلو گرم است و باید مااین عدد برسیم. 

وی افزود:۵.۳ میلیون تن ظرفیت روغن کشی است و واردات روغن خام یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن است و باید جلوی واردات روغن خام گرفته شود. 

معاون فنی طرح توسعه کشت دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: سالانه در کشور نیاز به ۳.۵ میلیون تن کنجاله است و محصول کلزا پایداری تولید گندم را تضمین می‌کند و این محصول در همه مناطق کشور قابل کشت و تولید بوده است.

حاجیلری افزود: اتحادیه اروپا ۶.۸ میلیون هکتار از اراضی خود را به کشت کلزا اختصاص داده و نسبت کشت کلزا به غلات پاییزی در ایران ۰.۰۷ درصد است.

معاون فنی طرح توسعه کشت دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: طی سال گذشته ابلاغیه برای کشت کلزا در کشور ۱۹۶ هزار و ۱۰۰ هکتار بوده  و سال گذشته در کشور ۱۸۰  هزار هکتار زیر کشت این محصول رفته و  سال گذشته یک هزار و ۴۵۰ تن بذر تولید کلزا در کشور تامین شد.

وی افزود: حق بیمه کشاورزان نیز در این بخش سال گذشته به صورت رایگان پرداخت شد ولی امسال این طور نیست. 

معاون فنی طرح توسعه کشت دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: توزیع ۹ هزار و ۹۰۰ لیتر علف‌کش در راستای حمایت از کشاورزان برای تولید کلزا انجام شده و ۱۲۵ دستگاه هد برداشت با ۴۰ درصد یارانه نیز در بین کشاورزان برای تولید کلزا توزیع شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 13 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها