سمپاشی گروپ مصرف سموم کشاورزی در مازندران کاهش یافته است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا رمضانپور بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای تحقیقات کشاورزی استان گفت: میزان مصرف آفت کش در دهه ۶۰ حدود ۱۵ هزار تن بود که امسال به کمتر از سه هزار تن رسیده است و هیچ گونه خاک مسموم در اراضی کشاورزی استان نداریم و تمامی خاک‌های استان از سلامت کافی برخوردار است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه این مرکز علاوه بر اینکه به عنوان زنجیره تولید ارزش علوم منابع طبیعی و کشاورزی است، نسبت به انجام کارهای ترویجی و آموزشی هم فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد.

وی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران را به عنوان دبیرخانه شورای تحقیقات کشاورزی اعلام کرد و افزود: هماهنگی‌های لازم از فعالیت‌های تحقیقاتی شامل پژوهشکده برنج، پژوهشکده مرکبات، اکولوژی دریای خزر، پایانه برنج و.. در این مرکز انجام می‌شود.

رمضانپور با بیان اینکه ۸۵ درصد بذری که در استان مازندران مورد استفاده قرار می‌گیرد با نظر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی است، گفت: امسال ۶۱۹ هزار نهال در استان تولید می‌شود که توسط مرکز تحقیقات شناسنامه دار خواهد شد.

منصورعلی زارعی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در شورای تحقیقات کشاورزی مازندران گفت: تحقیقات و آموزش ضرورت اجتناب ناپذیر در همه دستگاه‌های اجرایی است زیرا کشاورزی اساس و پایه هر کاری است و باید بر پایه توسعه و تحقیق استوار باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتباط با تولید کننده و بخش تجاری باید پررنگ‌تر باشد، افزود: در کشاورزی باید به سمت هوش مصنوعی پیش رویم که کشاورزی را به سمت علمی شدن سوق دهیم.

زارعی اظهار کرد: باید کشاورزی را از فرآیند تولید تا مصرف بنگریم و مراکز تحقیقات داده‌های کشاورزی را در اختیار کشاورزان قرار دهند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 163 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها