سمپاشی گروپ مصوبه۴۰درصدی عوارض و مالیات برق فشاری مضاعف بر دوش کشاورزی گرمسار - سمپاشی گروپ

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: برابر بند «ه» از تبصره شش قانون بودجه سال۹۵ مصرف‌کنندگان برق کشاورزی و روستایی از پرداخت عوارض برق معاف بودند. متأسفانه علیرغم همه مشکلات رنگارنگی که این قشر قانع و صبور با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند مسند به همان بند و تبصره، اخذ عوارض برق به ازای هر کیلووات مصرفی ۵۰ریال از این قشر مولد مجوز قانونی گرفت.

در حال حاضر هرکدام از مصرف‌کنندگان برق روستایی و کشاورزی برای هر دوره مصرف، ۴۰ درصد عوارض و مالیات پرداخت می‌کنند. جالب است که عوارض برق را برای برق‌رسانی به روستاها می‌گیرند درحالی‌که برابر اظهارات مشاور توانیر در خرداد ۹۴ اعلام شد که ۹۹.۷۵درصد روستاها برق‌دارند. مضافاً به اینکه برای حاکمیت جمهوری اسلامی با شعارهای اسلام ناب محمدی و استقرار نمودن عدل علی (ع) شایسته نیست که بعد از ۳۹ سال حکومت کردن برای برق‌رسانی به روستاها و حمایت از بخش کشاورزی هزینه‌های آن را تأمین کنند.

البته به تجربه این شک وجود دارد که آیا دریافت این وجوهات در همین سرفصل هزینه می‌شود و یا مصروف سیاست‌های خلق‌الساعه آقایان صدرنشین می‌شود به‌هرحال روستائیان و کشاورزان از این نوع بهره‌کشی راضی نبوده و سخت به آن معترض هستند  لذا به لحاظ تصویب چنین اهرم فشاری برگردِ مولدان بخش کشاورزی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، سخن ما با نمایندگان مجلس شورای  اسلامی این است که گویا نمایندگان ما از شرایط واقعی روستائیان و کشاورزان درک درستی ندارند.

بی‌شک سیاستی مورد رضای خداست که حاصل آن دوازده میلیون فقر مطلق و حدود چهارده میلیون حاشیه‌نشین نبوده و کمیته امداد صف انتظار نداشته باشد. یقیناً این همان سیاستی که سیاسیون نمی‌توانند ادعا کنند که سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست. رجاع واثق داریم که در این خصوص تجدید نظر جدی الزامی است.

محمد حسین حلاجیان؛ عضو شورای مرکزی خانه کشاورز از استان سمنان (نماینده خانه کشاورز استان سمنان در شورای مرکزی)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها