سمپاشی گروپ مطالعات ۱۷طرح ملی پژوهشی بخش کشاورزی در استان مرکزی انجام می شود - سمپاشی گروپ

غلامرضا گودرزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: محوریت عمده طرح های مطالعاتی مذکور بررسی تولید ارقام و گونه هایی است که با شرایط محیطی سازگاری داشته باشند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی افزود: تعدادی از این طرح ها بر روی گونه های گیاهی دارویی همچون آویشن و… انجام می پذیرد.

وی بیان کرد: همچنین از دیگر موضوعاتی که در این تحقیقات مقرر است روی آن کار شود؛ بررسی توان ذخیره کربن گیاهان رویشگاه‌های شور همچون منطقه میقان، تهیه لیست قرمز گونه های گیاهی ملی، بررسی بذرهای گیاهان بومی منطقه و نیازهای اکولوژیک این گیاهان و مواردی از این قبیل است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: همچنین سال گذشته شش طرح تحقیقاتی مرتبط با حوزه منابع طبیعی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی به انجام رسیده است.

گودرزی تصریح کرد: این طرح ها شامل مطالعات منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک و تنگ دالاب ایلام، بررسی اثرات آتش سوزی بر تغییرات پوشش گیاهی در مراتع، بررسی سازگاری گونه های درختی غیرمثمر با آبیاری پساب فاضلاب، توانمندی گونه های گیاهی در ترسیب کربن و فلزات سنگین و… است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی ادامه داد: تحقیقات این مرکز به طور کلی شامل مطالعه در مورد انواع گیاهان، تحقیقات حوزه آفات و بیماری گیاهان، سیستم‌ های نوین آبیاری، افزایش بهره‌وری، گیاهان دارویی، تغذیه دام سبک و سنگین و طیور و… است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 109 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها