سمپاشی گروپ موانع استفاده کشاورزان از تسهیلات آبیاری تحت فشار رفع شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال‌الدین شهریاری شنبه‌شب در حاشیه نشست با مدیرکل منابع استان بوشهر اظهار داشت: در این جلسه که با حضور نمایندگان اداره کل جهاد کشاورزی و شرکت پخش فرآورده های نفتی برگزار شد، مشکلات کشاورزان دشتی و تنگستان مورد بررسی و چاره جویی قرار گرفت.

شهریاری افزود: برخی کشاورزان دو شهرستان دشتی و تنگستان برای تامین سوخت مورد نیاز مزارع خود دارای مشکلاتی هستند و این ناشی از فرمول ابلاغی وزارت نفت برای اختصاص سوخت است.

وی تصریح کرد: انتظار داریم با همکاری مناسب مدیریت‌های منابع آب، جهاد کشاورزی و پخش فرآورده‌های نفتی، حداکثر مساعدت لازم با کشاورزان انجام پذیرد و چنانچه نیازی به اصلاح مصوبه وزارت نفت احساس می‌شود، مراتب اعلام  شده تا پیگیری مقتضی با مجموعه وزارت نفت در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه برخی کشاورزان برای استفاده از تسهیلات آبیاری تحت فشار دچار مشکلاتی هستند، بیان کرد: مقرر شد با همکاری مدیریت منابع آب استان، برای آن دسته از مزارع که از منابع آب پایدار نظیر سدها و امثالهم استفاده می‌کنند، طبق قانون پروانه‌های کار حداقل یک‌ساله صادر شود تا اصلی‌ترین مانع استفاده کشاورزان از تسهیلات آبیاری تحت فشار رفع شود.

شهریاری خاطرنشان کرد: باید رویه‌هایی اتخاذ شود تا در کنار حفاظت از منابع و ذخایر آب، کشاورزی نیز رونق لازم را داشته باشد چراکه این یکی از مهمترین راه‌های اشتغال‌زا در سال اقتصاد مقاومتی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 149 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها