سمپاشی گروپ نبود آمار و اطلاعات پایه از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سرخوش بعد از ظهر یکشنبه در آئین امضای تفاهم نامه بین فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: طرح کاداستر اراضی کشاورزی با بهره گیری از اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه و اعتبارات ملی در ۶۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بخشی اجرا و یا در دست اجرا است.

وی ادامه داد: به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی جامعی از وضعیت کشاورزی استان، این طرح باید در سطح ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز اجرا شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی استفاده حداکثری از ظرفیت بسیجیان و جهادگران برای تهیه بانک اطلاعاتی جامعی از بخش کشاورزی استان، با اجرای تهیه نقشه کاداستر اراضی اعم از اطلاعات مکانی و توصیفی قطعات اراضی تحت بهره برداری به منظور پیاده کردن الگوی کشت جامع و متناسب با اقلیم منطقه عنوان کرد.

سرخوش افزود: اجرای طرح کاداستر در سراسر اراضی استان برای آمایش سرزمینی و جمع‌آوری دقیق اطلاعات پایه بخش کشاورزی به منظور برنامه‌ریزی علمی و منسجم در بخش کشاورزی ضروری است و در اولویت کارهای اجرایی سازمان قرار دارد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: علاوه بر اجرای طرح کاداستر در اراضی زراعی، با استفاده از توان بسیجیان می‌توانیم طرح کاداستر را در اراضی ملی استان نیز با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان اجرا کنیم.

پیمان فلسفی بسیج را نعمتی بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: در کلیه عرصه‌های مختلف از جمله دوران دفاع مقدس و پس از جنگ در محرومیت‌زدایی، در ‏زلزله، سیل، کمک‌های مومنانه و حتی در مقابله با شیوع کرونا شاهد حضور فعال بسیج هستیم و هر جا مقام ‏معظم رهبری فرمان صادر کردند پیشگام اصلی بسیج بوده است.‏

وی با تاکید بر اینکه اجرای کاداستر اراضی از مسائل مهم در کشاورزی است، یادآور شد: کاداستر ۱۰ هزار هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی با استفاده از سیستم سنجش از راه نزدیک و روش‌های بومی شده در بسیج اجرایی خواهد شد و از برنامه‌های آتی مرکز بسیج وزارت جهاد کشاورزی مشارکت در توسعه اجرای این طرح در کل اراضی کشاورزی کشور است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی همچنین به ایجاد مرکز پایش تهدیدات بخش کشاورزی در مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی اشاره و یادآوری کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر استفاده از ظرفیت بسیجیان تاکید داشتند؛ زیرا می‌تواند موجب تحول و نقش آفرینی در کشور شود.

حجت الاسلام میرزایی نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در این نشست گفت: پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن زمین‌های کشاورزی، تولید اطلاعات و آمار و ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی در جهت ارائه خدمات به حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی با اجرای کاداستر امکان پذیر است و این طرح گام مهمی در جهت علمی کردن بخش کشاورزی استان به شمار می‌رود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 164 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.