سمپاشی گروپ نظارت‌های بهداشتی بر تولید پنیر لیقوان صورت می‌گیرد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فتحی در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص ادعای مطرح شده در برنامه زنده تلویزیونی مبنی بر غیر بهداشتی بودن پنیر لیقوان اظهار داشت: من نیز با دیدن این خبر متعجب شدم و از شما می‌خواهم موضوع را از طریق معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیز پیگیر باشید چون آنها به طور کامل بر روند تولید این محصول نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه واحدهایی که پنیر لیقوان تولید می‌کنند همگی دارای مجوز هستند، افزود: تولیدکنندگان پنیر یک اتحادیه تشکیل داده‌اند و سردخانه نیز دارند و علاوه بر این‌که کارشناسان ما بر روند تولید این محصول نظارت می‌کنند، نظارت‌های بهداشتی نیز برعهده وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: از این واحدها در مرحله اخذ مجوز و در مرحله تمدید مجوز که هر دو سال یک‌بار صورت می‌گیرد، از طریق وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو استعلام گرفته می‌شود و حتی ناظرین معاونت غذا و دارو در آن واحدها مستقر هستند و بر تمامی مراحل تولید و مرحله تحویل به سردخانه نیز نظارت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بر تمام مراحل تولید و عرضه این محصول توسط مراجع ذی‌ربط نظارت می‌شود و هیچ تخلفی صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: به نظر می‌رسد که رقیب برای این‌که بتواند پنیر لیقوان را که نه تنها در تبریز و لیقوان بلکه در دنیا نیز مطرح است، کنار بزند به این کارهای بداخلاقی دست می‌زند.

فتحی ادامه داد: موضوع بعدی این است که تولیدکنندگان پنیر لیقوان به صورت زیرزمینی فعالیت نمی‌کنند و کاملاً روشن و آشکار کار می‌کنند و همه می‌توانند از تمامی مراحل تولید این محصول بازدید به عمل بیاورند و اخیراً نیز با حضور اتحادیه و کارشناسان میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی جلسه‌ای برگزار کردیم تا بتوانیم این برند را به عنوان برند آذربایجان ثبت کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اینگونه برخوردها با محصولی که توانسته جایگاه خود را در کشور و دنیا پیدا کند اصلاً خداپسندانه نیست، اظهار داشت: واقعاً نمی‌دانم که به چه علت این کار را انجام می‌دهند اما محصول خود را هر چقدر می‌خواهند تبلیغ کنند ولی برای این‌که از رقیب پیش بیفتند نباید رقیب را تخریب کنند و این کار اصلاً خداپسندانه نیست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 138 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.