سمپاشی گروپ نقشه راه محصولات استراتژیک مازندران تدوین می شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور پیش ازظهر چهارشنبه در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان با گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار داشت: امروز در سیاست داخلی و خارجی هیچ بیگانه ای در کشور ما حاکم و اثرگذار نیست و مردم با آرای خود تصمیم گیرنده هستند.

وی استقلال اقتصادی را یکی از دغدغه های مردم و مسئولان بیان کرد و گفت: کشور ما ظرفیت های متعددی در خود دارد و می توان با برنامه ریزی دقیق کشور را به استقلال اقتصادی رساند.

خیریان پور یادآور شد: در استان مازندران ظرفیت ها و پتانسیل های متعددی وجود دارد که نه تنها تامین کننده نیازهای مردم استان بلکه کشور باشد و مازاد تولیدات به عنوان صادرات به کشورهای دیگر ارسال شود.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: سالانه بیش از هفت میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود و می توان کارکرد استان مازندران را به فراکشوری و فراستانی ارتقاء داد.

وی ادامه داد: با ترویج و عزم همگانی می توان با پیشرفت علمی در عرصه کشاورزی و اعتماد به نفس، زنجیره کشاورزی را به مسیری سوق دهیم که ارزش افزوده بالایی داشته باشد.

خیریان پور با اشاره به اینکه در حال تدوین و نقشه راه برای محصولات استراتژیک استان هستیم افزود: امروز در عرصه کشاورزی بیش از ۲۰.۳ درصد اشتغال وجود دارد و ۳۲۳ هزار بهره برداری در این بخش فعالیت دارند.

وی به وجود ۸۲۰ آببندن و رتبه اول تولید در ۲۰ محصول اظهار داشت: حرکت در زیربخش های کشاورزی برای ایجاد زیرمجموعه های تولید، صنایع تبدیلی، بذر، ترویج و استفاده از آخرین یافته های کمی و کیفی امری الزامی است.

معاون استانداری مازندران خواهان توجه به پهنه بندی در حوزه کشاورزی شد و گفت: حوزه گردشگری برای گردشگران جذاب است و در این زمینه نیز نیازمند برنامه ریزی هستیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها