سمپاشی گروپ نقش اردبیل در اقتصاد کشاورزی کشور انکارناپذیر است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن حسین زاده عصر سه شنبه در سیزدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری و سومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست افزود: استان اردبیل از با استعدادترین استان های کشور در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون هکتار از اراضی استان اردبیل مراتع هستند، ادامه داد: این مقدار مرتع ۵۷ درصد مساحت استان را تشکیل می دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل با اشاره به وجود سه حوزه آبخیزداری در استان اردبیل تصریح کرد: بالهارود، ارس و قزل اوزن این سه حوزه را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۹ هزار هکتار جنگل در سطح استان اردبیل وجود دارد که ۳.۲ درصد مساحت استان را تشکیل می دهد، یادآور شد: سه ذخیره گاه جنگلی نیز در استان وجود داشته و سرانه جنگل در استان ۴۰۰ متر مربع است.

حسین زاده با اشاره به فعالیت تخصصی برخی از دانشگاه های این استان در حوزه کشاورزی بیان داشت: از جمله دانشگاه محقق اردبیلی که جزو مراکز دارای رشته های تخصصی در حوزه کشاورزی است.

وی با درخواست از دانشگاه ها برای ارائه طرح های حوزه اقتصاد کشاورزی عنوان کرد: انتظار داریم همایش های حوزه کشاورزی به میزبانی استان اردبیل برگزار شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها