سمپاشی گروپ نیمی از تولیدات کشاورزی یزد کم آبخواه هستند - سمپاشی گروپ

سیدجمال سجادی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رویکرد کشت محصولات کم آبخواه در استان اظهار داشت: شرایط آبی استان یزد به گونه ای است که ضرورت دارد تا محصولات کم آبخواه کشت شود از این رو کشاورزان یزدی نیز به سمت محصولات کم آبخواهی مانند زعفران، گیاهان دارویی و ترویج کشت به یا کشت های متراکم گلخانه ای می روند.

وی با بیان اینکه کشت باغی نسبت به کشت زراعی توجیه اقتصادی بیشتری دارد ادامه داد: مزیت اقتصادی ایجاب می کند که کشاورز به فکر درآمد خود باشد و کشت را به نحوی انجام دهد که با کمترین درصد آبیاری بیشترین محصول را برداشت کند.

رئیس جهاد کشاورزی یزد با تاکید بر اینکه برنامه های متنوعی برای کاهش مصرف آب در سطح کشاورزی استان دنبال می شود عنوان کرد: کشت کم آبخواه در تمام شهرستان های استان به خصوص شهرستان های خاتم و ابرکوه که بخش عمده ای از تولیدات کشاورزی را به خود اختصاص داده اند به صورت جدی درحال انجام است.

وی با بیان اینکه نیمی از تولیدات کشاورزی استان از محصولات کم آبخواه هستند اظهار داشت: این میزان تولید نیز کمتر از ۵ درصد آب بخش کشاورزی را استفاده می کند و شهرستان هایی ماننده بافق، اردکان، مهریز، خاتم به دلیل شوری آب کشاورزی به کشت پسته روی آورده اند.

یجادی پور مزیت پسته در برابر سایر محصولات باغی را کم آبخواه و مقاومت بالای این محصول در برابر شوری آب برشمرد و تصریح کرد: پسته آب زیادی را مصرف نکرده و از نظر اقتصادی نیز توجیه پذیری دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 120 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها