سمپاشی گروپ هدر رفت ۳۰ درصدی محصولات کشاورزی در طارم - سمپاشی گروپ

فریدون هاشم نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه خام‌فروشی مواد کشاورزی یکی از دغدغه‌های حوزه کشاورزی در شهرستان طارم است، افزود: به دلیل نبود صنایع تبدیلی در شهرستان طارم ۳۰ تا ۴۰ درصد محصولات کشاورزی و باغی تولید شده در روند حمل‌ونقل و نگهداری به هدر می‌رود.

وی بابیان اینکه باید صنایع وابسته حوزه کشاورزی در شهرستان طارم ایجاد شود، ادامه داد: وجود سردخانه و همچنین صنایع تبدیلی می‌تواند درروند ماندگاری و ایجاد ارزش‌افزوده محصولات کشاورزی و باغی تولیدی در شهرستان طارم مؤثر باشد.

فرماندار طارم با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در شهرستان طارم برای ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی، لزوم توجه به مدیریت کشت در این شهرستان را مورد تأکید قرارداد و گفت: جهاد کشاورزی و تعاون روستایی باید توجه ویژه در زمینه مدیریت کشت و آموزش این روند به کشاورزان طارمی را داشته باشند.

هاشم نژاد بابیان اینکه نبود مدیریت بازار محصولات کشاورزی و اشباع بازار از محصولات کشاورزی باعث خام فروشی محصولات کشاورزی شهرستان طارم می‌شود، افزود: نهادهای ذی‌ربط باید نیازسنجی درزمینه محصولات کشاورزی در این شهرستان داشته باشند و با توجه به نیاز بازار مدیریت کشت محصولات کشاورزی تولید شود.

فرماندار طارم با اذعان به اینکه نبود مدیریت کشت و نبود بازاریابی در زمینهٔ تولیدات کشاورزی شهرستان طارم باعث اشباع بازار از این محصولات و خام فروشی می‌شود، گفت: فرآوری می‌تواند عامل مهم و تأثیرگذار در جلوگیری از خام فروشی و متضرر شدن کشاورزان و باغداران طارمی شود.

هاشم نژاد تأکید کرد: در حال حاضر واحدهای فرآوری که بتواند مانع از خام فروشی محصولات کشاورزی در شهرستان طارم شود، وجود ندارد و بخش مهمی از تولیدات کشاورزی این شهرستان به‌صورت خام صادرمی شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها