سمپاشی گروپ هدفگذاری برای صادرات محصولات کشاورزی مهم است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی، عصر چهارشنبه، در مراسم اولین نشا مکانیزه برنج سال ۹۷ در دشت‌سر آمل، با اشاره به موهبت‌های استان مازندران، استفاده نادرست از آنها و عدم مهیاسازی یک زندگی با کیفیت و رو به پیشرفت را گناه نابخشودنی دانست و بر همدلی و همراهی همه در این زمینه تأکید کرد.

اسلامی رشد اقتصاد حول محور مردم را مهم‌ترین برنامه‌ریزی دانست و ادامه داد: با رشد اقتصادی، وصول حقوق دولت و با کسب درآمد توسط دولت زیرساخت‌ها نیز توسعه می‌یابد.

وی با اشاره به تجمیع عوارض، میزان مالیات بر ارزش افزوده وصولی در سال ۹۶ را ۳۰۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: از این مقدار، ۳۰ درصد در روستاها و مابقی در شهرها هزینه می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه با گسترش فعالیت مردمی، ایجاد نظامات دقیق و وصول دقیق، مازندران امکان دریافت هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده را خواهد داشت، افزود: کسب‌وکار رخ می‌دهد و اگر نظامات ما درست و مدیریت دقیق بر دریافت وجود داشته باشد و دریافتی‌ها برای مردم هزینه ‌شود، مردم هم می‌بینند که پولی که برای مالیات پرداخت شده برای آنها هزینه شده و عمران و آبادی صورت می‌گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال ۹۷، این امر حول دو محور شتاب به پروژه‌های زیرساختی و تسهیل‌گری برای حضور فعالان اقتصادی انجام شود و فعالان اقتصادی پشت درهای ادارات متوقف نشوند.

اسلامی بر وجود هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با تأکید بر اشتغال روستایی اشاره کرد و افزود: با وجود این تسهیلات، دلیلی برای عدم کمک به روستائیان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اختیار این تسهیلات به‌صورت شهرستانی توزیع شده است، خاطرنشان کرد: با کمک فرماندارن و بخش‌داران، روستائیان شناسایی شده تا این وام به اهلش که همان افراد ساکن روستا هستند، سپرده شود.

وی بر افزایش بهره‌وری در کشاورزی تأکید کرد و افزود: امسال باید به‌طور قاطع در مدیریت مصرف آب دقت شود و از همه کشاورزان درخواست می‌کنم تا مصرف آب را مدیریت کرده چرا که همه مردم مازندران باید از این آب استفاده کنند.

اسلامی در زمینه افزایش بهره‌وری بر لزوم توجه به الگوی کشت و نوع ارقام مورد کشت اشاره کرد و افزود: با مدیریت خوب در این زمینه، بهانه واردات برنج نیز از میان خواهد رفت و باید سنگ بنایی گذاشت تا هم اقتصاد کشاورز بهبود یابد و هم از واردات برنج بی‌نیاز شویم.

وی بر حمایت از محققان و فعالان این عرصه تأکید کرد و از جمله ارقام به رقم روشن اشاره کرد و گفت: رقم روشن میزان کشت را در هر هکتار از حدود ۳ تن به ۸ تن افزایش می‌دهد.

وی میزان ۶.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی، دامی، باغی و آبزی را رقم قابل ملاحظه‌ای دانست و بر هدف‌گذاری بر صادرات تأکید کرد و افزود: مازندران در ۱۷ محصول دامی و کشاورزی دارای رتبه اول و این جایگاه بزرگی است که باید تاثیرات خود را در بهبود زندگی کشاورز و روستا و همچنین صادرات داشته باشد.

اسلامی با اشاره به صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری حال حاضر، هدف‌گذاری سه میلیارد دلاری برای صادرات استان را تنها یک شعار ندانست و خاطرنشان کرد: این هدف‌گذاری یک هدف‌گذاری عملیاتی دقیق و حساب شده است که همه باید برای رسیدن به آن تلاش کنند.

استاندار مازندران حدود ۷۰ درصد صادرات استان را در بخش کشاورزی و مابقی را در بخش صنعت و خدمات اعلام کرد و گفت: با توانمندسازی دولت می‌توان زیرساخت‌ها را بهبود بخشید.

وی ادامه داد: اصلاح نژاد و کیفی‌سازی امورات و مکانیزه کردن‌ها، هدف‌گذاری بازارهای بزرگ و تسهیلات ارزان قیمت یک بسته در ارتباط با هم هستند و با هم کار خواهند کرد.

اسلامی با اشاره به سامانه روستا کالا، گفت: اجازه ندهید محصولات روستا را دلالان ببرند و فرزندان تحصیلکرده روستایی می‌توانند با روستا کالا شروع به بازاریابی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد تا دغدغه بیکاری جوانان در مازندران برطرف شود و افزود: باید این باور را ایجاد کنیم که فرزندان تحصیلکرده  به دنبال استخدام دولتی نباشند و به خود برگردند و یکی از راه‌ها آموزش دوره‌های مهارتی رایگان فنی‌وحرفه‌ای است که امکان ایجاد اشتغال کوچک و خانوادگی را فراهم می‌کند.

استاندار مازندران یکی از دغدغه‌های خود را محیط‌زیست و بحث زباله برشمرد و گفت: باید کاری کنیم تا مردم زباله‌ها را بیرون خانه نگذارند و جداسازی آنها از مبدأ جدی گرفته شود تا با هیولای زباله خداحافظی کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 121 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها