سمپاشی گروپ هماهنگی مدیریت ترویج از نیازهای ضروری امروز در بخش کشاورزی است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، خالد جعفری امروز دوشنبه در نشست هماهنگی دبیران مناطق پنج گانه ترویج کشور در سنندج گفت: همه ما معتقد به حرکت در راستای نظام نوین ترویج هستیم و در این زمینه هم گام بر می داریم.

وی عنوان کرد: بی شک نیاز است که سازمان جهاد کشاورزی در بخش دولتی به عنوان راهنما در کنار بهره برداران باشد تا شاهد پایداری تولید و اشتغال در این بخش باشیم.

جعفری اعلام کرد: برای اجرای نظام نوین ترویج در سال جاری در این استان ۳ میلیارد تومان اعتبار  اخذ شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۸ درصد تولید ناخالص داخلی از  بخش کشاورزی استان حاصل می شود، عنوان کرد: این مهم بیانگر این است که بیشترین بار اقتصادی در کردستان بر دوش کشاورزی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان با اشاره به اینکه جمعیت روستاهای استان ۵۲۵ هزار نفر است، بیان کرد: امروز نیاز به هماهنگی مدیریت ترویجی بیشتر از گذشته شده و این مهم یکی از نیازهای اساسی این بخش هم محسوب می شود.

جعفری ادامه داد: در راستای اجرای طرح توسعه زنبورداری که ایده آن هم از کردستان آغاز و اجرایی شد بعد از شناسایی مناطق مستعد اقدام به شناسایی افراد فاقد شغل کرده و کندوهایی را در اختیار آنها قرار دادیم.

وی اظهارداشت: در حال حاضر وضعیت زنبورداری و افرادی که به این کار مشغول هستند نسبت به گذشته تغییرات چشمگیری کرده وافزایش تولید عسل استان را هم به دنبال داشته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 129 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها