سمپاشی گروپ هند واردات کیوی ایران را به دلیل شپشک متوقف کرد + سند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری سمپاشی گروپ، وزارت کشاورزی هند با ارسال نامه‌ای به مهدی قائمیان، معاون قرنطینه و بهداشت سازمان حفظ نباتات کشور واردات کیوی از ایران را مطابق با استاندارهای خود متغایر دانست.

در این نامه آمده است: بارها وجود آفت قرنطینه ای شپشک سفید و غیر قرنطینه‌ای شپشک  قرمز در محموله های کیوی وارداتی از ایران مشاهده شده است که منطبق با استانداردهای تعریف شده نیست و وجود چنین آفت در محموله ها تهدیدی بر امنیت زیستی کشور هند به حساب می‌آید و طبق مقررات این کشور باید برخورد شود.

در نامه های قبلی و از آوریل ۲۰۱۹ تاکنون در ۱۳ محموله آفت قرنطینه‌ای شپشک سفید و در ۲ محموله آفت غیر قرنطینه ای شپشک قرمز مشاهده شده است اما درباره علت های آن پاسخی از ایران دریافت نکرده ایم؛ علاوه بر این از اکتبر ۲۰۲۱ تاکنون هند در  ۲۴ محموله کیوی ایران آفت های قرنطینه ای و غیر قرنطینه ای مشاهده کرده است.

با در نظر گرفتن این ملاحظات، تا زمانی که سازمان حفظ نباتات ایران در «ارزیابی های احتمال ریسک» تجدید نظر نکند، واردات کیوی از ایران معلق می‌ماند و احتمالا برای گواهی بهداشتی هشتم دسامبر هم ترتیب اثری داده نخواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 451 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 22 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها