سمپاشی گروپ هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۱۰/۱۳| بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور/ سامانه بارشی جدید فردا در راه است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری سمپاشی گروپ، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز گستره فعالیت سامانه بارشی کل کشور را در بر می‌گیرد و باعث بارش باران،‌ وزش باد و در مناطق جنوبی همراه با رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید است، ضمن این‌که در مناطق مستعد رگبار تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا وزش باد شدید در جنوب شرق کشور و وزش باد بسیار شدید در کرمان پیش‌بینی می‌شود. در شرق هرمزگان،‌ جنوب شرق کرمان،‌ نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش شدت خواهد داشت.

فردا سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال است و شدت بارش برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بعدازظهر سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری از شمال غرب، بارش برف و باران در مناطق شمال غرب و برخی مناطق غرب کشور آغاز می‌شود.

روز چهارشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر،‌ بارش، سواحل شمالی و شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد و در سایر مناطق به جز نوار جنوبی، بارش باران و برف همراه با وزش باد موقتی پیش‌بینی شده است. در این روز شدت بارش‌ها برای استان مازندران است.

پنجشنبه در شرق و جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی سه روز آینده و دریای خزر امروز تا چهارشنبه مواج است. روز جمعه آسمان بیشتر مناطق کشور آفتابی است.

به گزارش سمپاشی گروپ، آسمان تهران امروز تقریباً ابری است و وزش باد در جهت غرب ـ شمال غربی با سرعت ۹ تا ۱۷ کیلومتر بر ساعت برای آن پیش‌بینی شده است. احتمال بارش باران در پایتخت طی امروز دوشنبه ۹ درصد است.

انتهای پیام/؛

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 411 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها