سمپاشی گروپ هیچ کمبودی در تامین گوشت مورد نیاز مردم کرمانشاه وجود ندارد - سمپاشی گروپ

 خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در استان کرمانشاه هیچگونه کمبودی از لحاظ گوشت وجود نداشته و در هفته گذشته مقدار ۴ تن گوشت گوسفند یارانه ای بدون دنبه با کیلویی ۳۳ هزار تومان در بین همشهریان عزیزمان توزیع گردیده است.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه افزود: در این راستا و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در روزشنبه  اول مهرماه سالجاری مقدار ۱۴ تن گوشت گوساله گرم وکیوم شده باقیمت هر کیلو گرم بین ۲۸هزار تومان تا  ۲۹هزار تومان (مرکز استان ۲۸و شهرستانها ۲۹ هزار تومان) با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در بین هیات مذهبی توزیع گردیده و در روز پنجشنبه ۶ مهرماه سالجاری نیز ۱۵ تن دیگر توزیع می گردد.

شهبازی تصریح کرد: در حال حال حاضر حدود ۴۶ تن گوشت قرمز منجمد وارداتی با کیلویی ۲۲هزار تومان در سردخانه پشتیبانی امور دام استان وجود داشته و قیمت آن برای مصرف کننده ۲۳هزار تومان می باشد.

وی افزود: استان کرمانشاه یکی از استانهای دام خیز کشور بوده که سالانه حدود ۳۶هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید می گردد که ۲۶هزار تن آن در داخل استان مورد استفاده قرار گرفته و ۱۰هزار تن آن قابلیت صادرات را دارد و این ظرفیت یک قابلیت بسیار مهم برای استان کرمانشاه می باشد.

 شهبازی خاطر نشان کرد: در سال گذشته حدود ۲۵۰هزار راس دام زنده از این استان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر گردیده، اما از دی ماه سال گذشته به علت سیاست های وزارتخانه و به منظور جلوگیری از افزایش قیمت گوشت و تامین نیاز داخل کشور صادرات دام زنده متوقف گردید.

وی افزود: همچنین میزان ذخیره مرغ منجمد در انبار شرکت پشتیبانی امور دام استان ۸۰ تن بوده که قیمت آن در درب سردخانه پشتیبانی امور دام  ۵۳۰۰ تومان و قیمت آن برای سایر شهرستانهای استان ۵۸۰۰ تومان به لحاظ بعد مسافت می باشد.

وی افزود: توزیع ۲۴۴ تن برنج هندی ۱۱۲۱ در ایام ماه محرم بین هیات مذهبی و مردم استان از دیگر اقدامات این سازمان در جهت تنظیم بازار و کنترل قیمت ها و حمایت از اقشار مصرف کننده استان بوده و این برنج در بین فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های کارمندی و گارگری و فروشگاه های بزرگ برای توزیع در بین مردم قرار گرفته است.

وی قیمت برنج در درب انبار شرکت غله و بازرگانی به ازای هر کیلو گرم ۴۰۰۰ تومان و برای مصرف کننده هر کیلو گرم آن ۴۳۰۰ تومان در سرتاسر استان اعلام کرد.

شهبازی سهم استان از لحاظ شکر ۲۵۰ تن باقیمت هر کیلو گرم درب انبار ۲۵۲۰ تومان و برای مصرف کننده ۲۸۲۰ در نظر گرفته شده که به لحاظ پایین بودن قیمت شکر در سطح بازار استقبال چندانی برای فروش شکر صورت نگرفته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی تاکید کرد:  ذخیره سازی گوشت در استان به اندازه کافی صورت گرفته و هیچگونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد و توزیع گوشت گرم گوسفندی وارداتی بدون دنبه با برنامه ریزی صورت گرفته از هفته آینده از سرگرفته خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها