سمپاشی گروپ وام و تسهیلات به فارغ التحصیلان کشاورزی تعلق نمی گیرد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید حسن گلدانساز ظهر امروز در نشستی خبری که به مناسبت صد و بیستمین سالگرد تأسیس پردیس کشاورزی دانشگاه تهران برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر وضعیت همکاری این دانشگاه با شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ ها چگونه است؟ گفت: تعداد قابل توجهی از دانشجویان این دانشگاه استارت آپ هایی را ایجاد کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در پارک علم و فناوری پردیس کرج ۳۰ شرکت مستقر است، گفت: با توجه به اینکه پردیس زیر مجموعه دانشگاه تهران است با شرکت‌های مستقر در پایتخت نیز ارتباط داریم.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در خصوص تبادل دانشجو با دانشگاه‌های خارج از کشور نیز گفت: برخی از دانشجویان مقطع دکترا و همچنین اساتید دانشگاه به مدت یک تا سه سال در دانشگاه‌های معتبر دنیا مأموریت پژوهشی می‌روند.

گلدانساز اضافه کرد: با برخی از دانشگاه‌های معتبر دنیا جهت تبادل دانشجو تفاهم نامه‌هایی را امضا کرده ایم زیرا عقیده داریم علم سیار است.

وی در خصوص بازار کار فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز گفت: بسیاری از دانشجویان بدون علاقه وارد دانشگاه می‌شوند و بسیاری از آنها حتی آشنایی با ابزار کشاورزی ندارند.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: یکی دیگر از مشکلات این است که فارغ التحصیلان برای کشاورزی باید به اطراف کرج بروند که امنیت اجتماعی به خصوص برای دختران وجود ندارد.

دکتر گلدانساز بخش دیگری تاکید کرد: وام و تسهیلات برای برپا کردن حتی یک گلخانه به فارغ التحصیلان داده نمی‌شود.

وی همچنین تعداد رشته‌های این دانشگاه را در سه مقطع ۱۰۹ رشته گرایش اعلام کرد و گفت: در این دانشگاه ۱۹ رشته کارشناسی، ۴۰ رشته کارشناسی ارشد و ۶۰ رشته دکتری وجود دارد که البته همه آن‌ها فعال نیستند.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: برای دانشجویان بر اساس رشته‌ها و مقاطع پروژه تعریف می‌شود و پژوهش‌ها تنوع دارد که با توجه به گرایش آنها انتخاب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج مستقر است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 122 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 26 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها