سمپاشی گروپ پایش قاچاق محصولات کشاورزی در بازارزنجان با جدیت انجام می شود - سمپاشی گروپ

عبدالله  جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر به قاچاق میوه در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در سالجاری پایش قاچاق محصولات کشاورزی  در بازار استان زنجان با مدیریت قوی تر و منسجم انجام می شود. 

وی اظهار کرد: ۲۱ محصول کشاورزی تولیدی در استان زنجان دارای مزیت صادراتی است و باید جلوی محصولات کشاورزی قاچاق در استان زنجان گرفته شود و مسئولین ذیربط همکاری لازم را داشته باشند. 

 مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان سطح اراضی کشاورزی استان زنجان را ۸۱۶ هزار هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: این سطح ۳.۶ درصد اراضی کشاورزی کشور را شامل می‌شود.

 جعفری متوسط کاربری اراضی کشاورزی کشور را ۸.۵ درصد و متوسط کاربری اراضی کشاورزی استان زنجان را ۲۴.۱ درصد اعلام کرد و گفت: سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی استان و کشور به ترتیب بیش از  ۲۶.۸۵ درصد و ۱۲.۵ درصد است.

وی با اشاره به تولید بیش از ۶۰ نوع محصول کشاورزی در استان زنجان ابراز کرد: استان زنجان از ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه های مختلف کشاورزی برخوردار است.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طی سال گذشته صادرات انواع محصولات  کشاورزی تولیدی استان زنجان به ۵۰ هزار و ۲۲۵ تن به ارزش حدود ۳۶ میلیون دلار رسید.

جعفری از رشد بیش از ۱۳۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی استان زنجان نسبت به برنامه پیش بینی شده خبر داد و  گفت: ارزش ریالی مجموع صادرات سال گذشته استان حدود یک هزار میلیارد ریال بوده است. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 13 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها