سمپاشی گروپ پوشش زنده| آغاز سخنرانی رئیس‌جمهور در مصلی تهران / ایران اسلامی در سوگ سردار دل‌ها/ قلب مردم هنوز از فراق حاج قاسم می‌سوزد + فیلم - سمپاشی گروپ

به گزارش گروه استانها خبرگزاری سمپاشی گروپ، دو سال از شهادت تاریخ ساز سردار دلها،حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد. دو سالی که هر شبانه روز آن، ابعاد جدید، شگفت‌انگیز و ناشناخته‌ای از شخصیت برجسته و بی‌بدیل او  را  آشکار کرد و حتی دشمن را در محبوبیت بی نظیر او معترف کرده است.

 محبوبیتی که  فارغ از رنگ‌، تعلقات و آئین‌ها و مذاهب است و همه مردم خاورمیانه و آزادگان جهان از هر دین و آئین و رنگ و نژادی او را متعلق به خود می‌دانند.

کافی است یک سفر در ایام اربعین راه نجف تا کربلا را پیاده طی کرده باشید تا این علاقه و محبت مردم عراق و دیگر کشورها را در این اجتماع بین المللی به حاج قاسم درک کنید.

مردم ایران اسلامی نیز در دومین سالگرد شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی هنوز نبودنش را باور ندارند و همه جا صحبت از شجاعت قهرمانی است که خود را وقف مردم مظلوم و بی دفاعی کرد که جز خدا یاری نداشتند.

مردی که از جنس آسمان بود و اخلاص، مردم داری و صداقتش در کنار شجاعت، اقتدار و صلابتش هنوز بین همگان زبانزد خاص و عام است.

 کسی که همه دوستش دارند بی آنکه او را دیده باشند و تنها اوصاف او را شنیده اند.

در ادامه لحظاتی از ابراز عشق و ارادت پاک مردم به ساحت آسمانی سردار دلها را می بینید

 مراسم دومین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی با حضور رئیس جمهور در مصلی تهران

همچنین مراسم دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور آیت الله رئیسی، رئیس جمهور  کشورمان در مصلی تهران در حال برگزاری است که بخش زنده این مراسم را می توانید در آدرس ریز مشاهده کنید:

https://tasnimnews.com/2637644

 

کرمان در سوگ سید‌الشهدای مقاومت/ مردم دلتنگ حاج قاسم شده‌اند 

این روزها پایتخت مقاومت جهان اسلام میزبان خیل عظیم زائرانی است که از گوشه و کنار دنیا برای زیارت مرقد شهید سلیمانی خود را به کرمان رساندند.

به گزارش خبرگزاری سمپاشی گروپ از کرمان، این روزها کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام میزبان خیل عظیم زائرانی است که از گوشه و کنار ایران، جهان اسلام و حتی دنیا خود را به گلزار شهدای کرمان رساندند تا عشق و ارادت خود به شهید سلیمانی را نمایش بگذارند.

این روزها تمام راه‌ها و مسیرها در کرمان به گلزار شهدا منتهی می‌شود همه از جایی تلاش می‌کنند تا خود را به اقیانوس بی‌کران دلدادگی به سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سلیمانی برسانند.

 

 

روایت بغض‌آلود زنجانی‌ها از فراق حاج قاسم

به گزارش خبرگزاری سمپاشی گروپ از زنجان ، بامداد ۱۳ دی ماه سال ۹۸ بود که تروریست‌های کوردل، قهرمان ملی و سردار پرافتخار اسلام را به همراه یاران باوفایش در نزدیکی‌های فرودگاه بغداد به شهادت رساندند و امروز دقیقاً دومین سالگرد آسمانی شدن سردار حاج قاسم سلیمانی است.

امروز پایتخت شور و شعور حسینی غرق در ماتم قهرمانی است که نه تنها نامش بلکه راه و آرمانش هم در میان جهانیان ماندگار شد؛ اگر چه سردار سلیمانی دلش گمنامی می‌خواست اما شهادتش به دست پلیدترین نمادهای ترور و حامی تروریست‌های دنیا نشانمان داد به دنبال خدا که باشی خدا هم تو را عزیز همه دنیا خواهد کرد و در تمام دنیا این روزها، حرف حاج قاسم سلیمانی است و حتی اسم سردار سلیمانی بر سر زبان‌هایی است که نمی‌خواستند باشد.

مردم ولایتمدار و انقلابی زنجان به مناسبت فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی دلنوشته‌های خود را از طریق لنز دوربین سمپاشی گروپ به روح والامقام سردار سلیمانی تقدیم کردند که تماشای این گزارش ویدئویی خالی از لطف نیست.

 

چشمان اشکبار مردم اصفهان در فراق سردار دل‌ها

به گزارش خبرگزاری سمپاشی گروپ از اصفهان،  سردار ما تا بحال فکر می‌کردیم که تو فتح الفتوح کردی اما نقش بستن عکس‌های پر لبخندت بر درد و دیوار شهر به ما فهماند که تو فتح القلوب کردی.

برای نوشتن از تو باید وضو گرفت، بی‌شک باید ذکر تنهایی و دلدادگی را هم خواند و اشک‌ها را پاک کرد تا چشم بینا شود برای نگارش واژه شهید در کنار اسم قهرمان‌گونه‌ات، گرچه که تو به آرزویت رسیدی و ما جوانان داغ‌دیده از زمستان سرد نبودنت.

“کمربندها را محکم ببندید، بند پوتین‌هایتان را محکم کنید، فشنگ اسلحه‌هایتان آماده باشد، تجهیزات را به بدنهایتان محکم ببندید، خیلی قبراق، آماده‌ عملیات باشید، برادران، جنگ بدون تلفات، زخمی، شهید اصلاً معنا ندارد، در قاموس جنگ، سختی، خشنی، تشنگی، یک واقعیت و جزو لاینفک جنگ است” … این‌ها حرف‌های حاج حسین خرازی رفیق دیرینه‌ات بود و تو چنان مسلک عشق را باور داشتی که حرف رفیقت را زمین نگذاشتی و تا لحظه آخر بند پوتین‌هایت محکم بود برای دفاع از میهن و حمایت از مظلومیت.

حاج قاسم این دل‌نوشته از دلی بر‌می‌آید که سیمای پدرانه‌ات را در نثار لبخند به آن دختر کرمانشاهی سرمازده از زمستان محرومیت به خوبی به یاد دارد، آن هنگام که میدان برای تو فرق نمی‌کرد اصل بر خدمت بود، چه در میدانی در سیل و زلزله و چه در میدان رزم با داعش.

سردار در روزگاری که شما نیستید، ترس حتی یک حرف از واژگان نامتان در دل بسیاری لرزه می‌اندازد، هوش مصنوعی به استخدام درمی‌آورند برای حذف نام تو اما تو در قلب این ملت چندان ریشه دوانده‌ای که هیچ تعلقی صدایت، نگاهت و لبخندت را از دل‌ها پاک نمی‌کند.

در تقویم امروز روز توست اما حاج قاسم بگذار کمی ساده‌تر برات بگویم، از روزی که تو آسمانی شدی، دلمان را به مکتبت خوش کردیم وگرنه بدون تو این دنیا نه امن است و نه امین.

این واگویه‌ها، رنج‌نامه‌ای دردناک برای ماست، نسلی که همه سربازند در مکتب تو و همه با تک تک کلام‌ها و اشک‌های تو در فراق همرزمان دیروزت عجین شده‌اند و انقلابی در قلب‌ها رخ داد که هیچ نفوذ و نیرنگی رسوخ نمی‌کند به باورهایمان.

حاج قاسم اجازه هست کمی دخترانه هم برایت بنویسم، وقتی دلمان از بازی میز و قدرت، تملق و ریا، دسته‌بندی‌های سیاسی می‌گیرد، وقتی فراموش می‌شود همه ما فرزندان این خاک و انقلاب هستیم، وقتی خطی نامرئی تقسیم می‌کند جوان ایرانی را، دلمان برایت تنگ‌تر می‌شود.

پدر جان وقتی آب سیل می‌شود بر سر شهرها، آجرها آوار می‌شود بر تله‌های زلزله، وقتی رودخانه تشنه می‌شود برای زیستن و وقتی کوچ می‌کند جوان روستایی از سر مزرعه ..‌. وقتی مرد همسایه شرمگین است از نگاه زن و بچه اش، وقتی کودک کار نگاه حسرت به ویترین‌ یک اغذیه‌فروشی دارد، وقتی مادری برای یک شیر خشک التماس می‌کند …

حاج قاسم دلمان برات تنگ‌تر می‌شود، آنقدر تنگ که یادمان نمی‌آید کی آخرین بار لبخند از ته دل زده‌ایم، وقتی شما نیستید و شهر هوایت را دارد.

حاج قاسم ببخش که درجه ای نظامی بالاتر از سپهبد نداریم که بر دوش و یا بر سینه‌ات بگذاریم، سردار ما تا بحال فکر می‌کردیم که تو فتح الفتوح کردی اما نقش بستن عکس‌های پر لبخندت بر درد و دیوار شهر به ما فهماند که تو فتح القلوب کردی.

ما هم بند پوتین‌هایمان را محکم بسته ایم برای ادامه راه تو سردار قلب‌ها …

 

 واگویه‌های عاشقانه مردم استان مرکزی از حاج قاسم

به گزارش خبرگزاری سمپاشی گروپ از اراک، بامداد سیزدهم دی‌ماه سال ۹۸ خبری تلخ و باورنکردنی با عنوان “شهادت سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد” بر خروجی رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت و اگرچه باور این خبر برای مردم ایران و کشورهای مختلف و آزادیخواه جهان باورکردنی نبود اما ساعاتی بعد از انتشار توسط نهادها و مقامات رسمی کشورمان مورد تائید قرار گرفت و ملت ایران در سوگ سردار دل‌ها نشست. 

این درحالیست که هنوز بعد از گذشت دو سال داغ شهادت شهید سلیمانی که بر دل ایران‌ها و ملت آزاده و مسلمان جهان نشسته التیام نیافته است و همچنان مردم داغدار این شهید والامقام بوده و یاد و نام وی را زنده نگاه‌داشته‌اند.

عشق مردم به فرمانده قهرمان جبهه مقاومت که در زمان تشییع میلیون سردارسلیمانی در ایران اسلامی و کشور عراق به شدت موج می‌زد و حضور حماسی مردم در بدرقه شهید سلیمانی تا بهشت تیتر یک رسانه‌های سراسر دنیا شد.

همزمان با دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی خبرنگار خبرگزاری سمپاشی گروپ استان مرکزی به میان مردم سرزمین آفتاب رفته و عشق و ارادت مردم این استان به حاج قاسم سلیمانی را در قاب تصویر به نمایش درآورده است.

مردم مومن و متدین سرزمین آفتاب، استان مرکزی اعم از زن و مرد، پیر و جوان، همه و همه بر جایگاه ارزشمند و بی‌بدیل حاج قاسم تاکید داشته و تداوم راه این شهید والامقام را به عنوان قدردانی از مجاهدت‌های وی می‌دانند.

گزارش ویدئویی خبرگزاری سمپاشی گروپ از صحبت‌ها و حال و هوای مردم استان مرکزی در آستانه دومین سالگرد شهادت شهیدسردار حاج قاسم سلیمانی در زیر می‌آید:

 بغض‌ در گلو مانده شیرازی‌ها در فراق سردار پایانی ندارد 

به گزارش خبرگزاری سمپاشی گروپ از  شیراز ، صبح ۱۳ دی ماه ۹۸ هیچگاه از خاطر نمی‌رود؛ آن روز صبح که همه دنیا از نبودنت می‌گفتند اما ما در بهت و حیرت اینکه چگونه می‌شود که نباشی؟ اصلا مگر می‌شود حاج قاسم نباشد. 

حاج قاسم اگر نباشد سپاه قدس و جبهه مقاومت چه کند؟ یتیمان شهدای مدافع حرم چه کنند؟ مادران و پدران چشم‌انتظار مدافعان حرم چگونه دل محکم باشند از بودن تو در کنار فرزندانشان؛ اصلا همه اینها به کنار ایران بدون تو چه کند؟ 

همه اینها در لحظات مخابره خبر شهادتت در ذهن ما بود اما این خبر تلخ واقعیت داشت و ما دیگز تو را کنار خود نداشتیم. بهت ما کم کم جای خود را به بغض و اشک داد و این واقعیت تلخ را پذیرفتیم که تو دیگر بین ما نیستی؛ درست موقعی که همه ما خواب بودیم شقی‌ترین افراد این دنیا تو را از ما گرفتند. 

درست موقعی که ما خواب بودیم ..‌. اما شهادتت هم مانند زندگی‌ات نجات‌بخش بود مانند شیشه عطری که سرش باز شود، عطر مکتب و مرام تو در دنیا پیچید و نهال نازک مقاومت ریشه دواند و محکم شد.

و حالا در دومین سالگرد شهادتت جوانان این شهر در گوشه و کنار موکب‌هایی برپا کردند تا هم یادت را گرامی بدارند و هم بگویند سردار ما نیز چون تو دلبسته به مهر مادری حضرت زهرا(س) هستیم. یکی از این جوانان در گفت‌وگو با سمپاشی گروپ می‌گوید: در دومین سالگرد شهید سلیمانی با کمک بچه‌های هیئت توانستیم تکیه‌ای برپا کنیم که بتوانیم اسم این شهید سرافراز که همیشه در قلب ما جا دارند؛ زنده نگه داریم و مطمئن باشید که هیچ ایرانی این شهید را فراموش نمی‌کند چون نمادی از مقاومت است. 

این جوانان به میدان آمدند و به یادبود حاج قاسم کارهای فرهنگی انجام می‌دهند تا به گفته یکی از آنان هم اسم شهید سلیمانی و هم اسلام فاطمی زنده بماند. به عنوان یک جوان ایرانی سردار سلیمانی را الگوی خود قرار دادند و به این شهید افتخار می‌کنند. 

شهروند دیگری در توصیف شهید سلیمانی می‌گوید: «موقعی که همه فکر میز بودند او فکر جنگ بود و فکر آرامش و آسایش مردم بود» و چه خوب و سنجیده می‌گوید این سخن مصداق شخصیت توست سردار که تو را با دیگران متمایز کرده است.  

شهروند دیگری از حق شهید سلیمانی بر گردن ما سخن می‌گوید؛ به گفته وی شهید سلیمانی خیلی گردن ما حق دارد ما هر چه داریم از شهید سلیمانی است، شهید سلیمانی بود که داعش را ریشه‌کن کرد واقعا اگر شهید سلیمانی نبود داعش حتما در کشور ما بود. 

مردم قدردان تو هستند و تو را سردار دل‌ها می‌دانند آنجا که یکی از اهالی این شهر می‌گوید: شهید سلیمانی سردار دل‌های همه ایرانی‌هاست، کارهایی کردند که کوچک و بزرگ او را دوست دارند و درباره‌ش صحبت می‌کنند و دل ما همیشه با سردار سلیمانی است. 

آری دل مردم ایران همیشه با توست چون تو الگوی اخلاق و عمل اسلامی بودی تا جایی که جوانان دیگر کشورها نیز تو را می‌شناسند و برای تو دست ارادت بر سینه می‌نهند. «به عنوان یک جوان افغانستانی که در کشور ایران زندگی می‌کنم به سردار سلیمانی خیلی احترام دارم و دوستش دارم مردی بود که برای ایران و امنیت مردم ایران زحمت می‌کشید و از دفاع مقدس تاکنون در حال جنگ بود». 

از دفاع مقدس تا لحظه شهادت برای ایران و عزت ایران جنگیدی و این شد که مردم مدیران را با تو مقایسه می‌کنند و آرزو دارند که مدیران نیز از تو بیاموزند. «سردار سلیمانی یک الگوی عملی و انسانی اخلاقی برای تمام اقشار ایرانی و حتی جهان بود. نمونه و الگوی خوبی برای مدیران ما می‌تواند باشد».

سردار مردم این کلامت را به خاطر دارند که: همه اقشار از تمام گروه‌های سیاسی چپ راست بدحجاب و باحجاب همه فرزندان من هستند، حال این مردم تو را سردار جبهه مقاومت چون پدر معنوی خود می‌دانند. 

این همه محبوبیت تو میان مردم برای این بود که تو خود را از مردم جدا نمی‌دیدی، برای تو صندلی و جایگاه مخصوص مسئولان معنا نداشت وقتی پای مردم به میان می‌آید. امین فائضی، عکاس خبری شهر شیراز می‌گوید: مراسم چهلمین روز رحلت آیت‌الله حائری بود و سردار سلیمانی وارد شبستان امام خمینی در حرم شاهچراغ شدند؛ صندلی‌هایی برای مسئولان گذاشته بودند سردار بدون توجه به این صندلی‌ها به میان مردم رفت و در بین مردم نشست و همینطوری هم توی دل مردم جا گرفت و سردار دل‌ها شد. 

 

 مشهدی‌ها در فراق سردار مقاومت

به گزارش خبرگزاری سمپاشی گروپ از مشهدمقدس،هر آدمی در زندگی ما ازجایگاهی برخوردار است اما جایگاه و منزلت بعضی آدمها نه تنها تغییر نمی‌کند بلکه روز به روز ارزشمندتر می‌شود وشهید حاج قاسم سلیمانی ازجمله همین افراد است که در قلب همه مردم جهان اسلام زنده است.

شهید حاج قاسم سلیمانی برای مردم جهان اسلام یک اسطوره است و در تاریخ ماندگار خواهد ماند و مکتب حاج قاسم روز به روز در دل‌های جوانان و نوجوانان این مرز و بوم که نه در کل جهان اسلام متجلی خواهد شد و همه  به تاسی از مکتب او در برابر ظلم و ستم اسکتبار جهانی خواهند ایستاد .

هرچند حاج قاسم را نداریم اما خون او در رگ‌های تمام جوانان و نوجوانان جهان اسلام و جبهه مقاومت جریان دارد و راه او و مکتب او را ادامه خواهند داد چرا که حاج قاسم در قلب همه مردم جهان زنده است.

 

 روایت ولایتمداران اردبیلی از سردار دل‌ها

به گزارش خبرگزاری سمپاشی گروپ از اردبیل، سردار سلیمانی محبوب مردم بود، روز شهادت سردار دل‌ها همه ایران و کشورهای اسلامی ناراحت بودند و در مراسم‌ها و تشییع پیکر مطهرش این محبت را به نمایش گذاشتند. امام صادق علیه السلام راه‌های محبوبیت در دل مردم را این گونه بیان می‌کنند؛ ثَلاثَةٌ تُورِثُ المَحَبَّةَ: الدّینُ وَ التَّواضُعُ وَ البَذلُ؛ همه این سه مورد در سردار سلیمانی وجود داشت و راز محبوبیت سردار دل‌ها همین سه خصیصه بود که در آستانه سالگرد شهادت دل‌ها اردبیل حال و هوای غم به خود گرفته است.

 سردار سلیمانی به معنای واقعی کلمه متدین و عبد خدا بود که بعد از گذشت دو سال از شهادتش مردم وقتی از شهید سلیمانی صحبت می‌کنند احساس غرور و عزت از طرفی و احساس حزن و اندوه از طرفی آن‌ها را دربرمی‌گیرد.

آری، امسال در آستانه سالگرد شهادت شهید سلیمانی اقشار مختلف مردم  اردبیل یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را زنده نگه داشتند و اظهار داشتند: شهید سلیمانی نماد عزت و اقتدار ملت ایران بود.

مردم اردبیل شهید سلیمانی را ابوالفضل(ع) زمان عنوان کردند و گفتند: شهید سلیمانی همیشه در کنار مردم و با مردم بودند.

به گفته اقشار مختلف مردم اردبیل شهید سلیمانی امنیت کشورمان و کشورهای اسلامی را رقم زد و مکتب و راه شهید سلیمانی ادامه خواهد داشت.

شهادت آخر راه نیست و بلکه اول راه است و مردم ولایتمدار اردبیل با  پیروی از مکتب شهید سلیمانی و ادامه راه او اقتدار و عظمت ملت ایران را باری دیگر رقم خواهند زد.

 

حکایت دلتنگی بوشهری‌ها در فراق حاج قاسم

به گزارش خبرگزاری سمپاشی گروپ از بوشهر، در دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی مراسم و برنامه‌های گوناگون مردمی در نقاط مختلف کشور از جمله استان بوشهر برپا شده و سخنرانان ویژگی‌‌های این سردار پرافتخار را بیان می‌کنند.

امروز فرهنگ ایثار، رشادت و حماسه سردار قاسم سلیمانی به‌عنوان یک مکتب در همه نقاط جهان متبلور است. در گفت‌وگو با چند تن از مردم بوشهر اعتقاد دارند باید راه و روش شهید قاسم سلیمانی به‌عنوان یک مکتب ترویج یابد.

بوشهری‌ها با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی باید به گفتمان جامعه تبدیل شود اظهار داشتند: شهید سلیمانی باید به‌عنوان یک الگو برای همه نسل‌ها معرفی و تبیین شود.

جوان بوشهری با بیان اینکه شهید سلیمانی در مقابله با دشمنان جهان اسلام را متحول کرد افزود: شهید سلیمانی‌ با اقتدار وارد عرصه میدان می‌شد و با بینش و درایت و شجاعت خاصی که داشت سبب شکست سیاست‌های استکبار جهانی شد.

 

 چشمان اشکبار ساحل‌نشینان خلیج فارس در فراق سردار دل‌ها 

ساحل‌نشینان خلیج فارس در استان هرمزگان در سالگرد شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی از خاطرات ماندگار او در ذهن‌هایشان می‌گویند و تأکید دارند یاد این سردار دلاور اسلام همواره در دل‌هایشان زنده است.

به گزارش خبرگزاری سمپاشی گروپ از بندرعباس، این مملکت سرداران بسیاری دارد؛ قبه و ستاره و خوشه‌های طلایی زیادی زینت دوش مردان این سرزمین است اما از بین‌همه‌ی آن‌ها یک نفر “قاسم” است قاسمی که حبیب همه‌ی آزادگان، مستضعفان و رنج دیدگان جهان است و خیر را تقسیم می‌کند؛ برای حاج قاسمِ ما فرقی نمی‌کند که در قنات ملکِ راهبرِ کرمان باشی یا در تکریت زادگاه صدام و حلب و دمشق؛ هرجا که برق شمشیر ظالمان برای مادران دلهره ایجاد کند قاسم آن‌جا حاضر می‌شود و روایت حبیب را به نظاره می‌نشیند.

وصال به احمد حقش بود؛ جرعه‌نوشی بر خوان سالار شهیدان حقش بود؛ سر بر دامن مادر سادات حقش بود؛ آغوش علمدار حقش بود چرا که او شبانه روز در بیابان‌ها به دنبال معشوقش گشته بود و چشم روی‌چشم نگذاشته بود.

هنوز هم صدای پاهای سردار به گوش می‌رسد او جمیع فضایل تمام قهرمانان و پهلوانان این ملت بود از آریوبرزن تا ستارخان و باکری و کاظمی و احمدی روشن او همه بود اما هیچکس شبیه او نبود و ما اعتقاد داریم که قاسم هنوز زنده‌ است و روزی به فرماندهی سپاه عجمان صاحب الزمان(عج) باری دیگر لشکر ثارالله خود را به خون‌خواهی از مولایش تشکیل خواهد داد و دوباره باز‌خواهد گشت.

 

انتهای پیام/ع

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها