سمپاشی گروپ پیش‌بینی برداشت ۳۵۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در نظرآباد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج الماسی پیش از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سطح زیر کشت ذرت در استان البرز هشت هزار هکتار است، گفت: بیش از ۶۰ درصد یعنی قریب به ۵ هزار هکتار آن در شهرستان نظرآباد کشت می‌شود.

به گفته وی با توجه به ظرفیت بالای دام سنگین در این شهرستان نیاز دامداری‌ها تأمین و مازاد آن نیز به دامداری‌های شهرستان‌های هم‌جوار ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد در بخش دیگری اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری از اراضی این شهرستان ۳۵۰ هزار تن برداشت ذرت علوفه‌ای انجام شود.

الماسی استفاده از ارقام  اصلاح‌شده و زودرس و آبیاری تحت‌فشار ازجمله آبیاری قطره‌ای را در راستای کاهش مصرف آب و افزایش عملکرد از نقاط مثبت کشت سال جدید در این شهرستان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر قریب به ۵۰ درصد سطح زیر کشت ذرت شهرستان به آبیاری تحت‌فشار مجهز شده و تلاش می‌شود در سال آینده ۱۰۰ در صد اراضی زیر کشت ذرت به آبیاری تحت‌فشار تجهیز شود.

وی اضافه کرد: بعد از برداشت ذرت و با توجه به آغاز فصل زراعی جدید محصولاتی ازجمله گندم، جو و کُلزا به‌عنوان تناوب زراعی در این شهرستان کشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد با تأکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۱۲ هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان زیر کشت دانه‌های روغنی و غلات برود، گفت: از این مقدار ۵ هزار هکتار به کشت جو، ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت گندم و ۵۰۰  هکتار به کشت کُلزا اختصاص خواهد یافت.

الماسی تأکید کرد: شهرستان نظرآباد بالاترین رکورد تولید گندم در کشور با ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار و بالاترین رکورد کُلزا در استان البرز با ۶ هزار و۲۵۰ کیلوگرم در هکتار را دارا است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 113 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها