سمپاشی گروپ پیش‌بینی برداشت ۶۰ کیلوگرم زعفران در استان زنجان - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، بهنام اجاقلوگفت:  در حال حاضر باهدف مدیریت منابع آبی و مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، کشت انواع محصولات با نیاز آبی کم‌تر و سازگار با منطقه در استان زنجان دنبال می‌شود.

وی بابیان اینکه زعفران ازجمله گیاهان دارویی است که نیاز چندانی به آب نداشته و در برابر کم‌آبی و خشکی نیز مقاوم است، خاطرنشان کرد: به‌غیراز گل‌ها مابقی اندام‌های گیاه زعفران مقاوم به سرماست و این در حالی است که خوشبختانه گلدهی این گیاه در استان زنجان به‌طورقطع با سرما مواجه نشده بنابراین این محصول درروند محصولاتاز سرمازدگی در امان خواهد بود.

اجاقلو عنوان کرد: کشت زعفران در استان زنجان در اواخر خرداد و اوایلتیرماه نیز امکان‌پذیر است ولی در حال حاضر زمان مناسب کشت نیمه دومشهریور تا نیمه نخست مهرماه تعیین‌شده به‌طوری‌که درهرصورت قبل از۱۵ مهر اولین آبیاری بعد از کشت حتماً باید انجام گیرد.

وی با اشاره به‌پیش بینی کشت ۶ هکتار زعفران طی سال جاری در استان زنجان خاطرنشان کرد: امسال سطح زیر کشت زعفران در استان به ۴۰ هکتار می‌رسد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بابیان اینکه گیاه زعفران بعد از حدود سه سال به اوج باردهی خود می‌رسد، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵ هکتار از مزارع زعفران استان در اوج باردهی قرار دارد و برآورد می‌شود برداشت زعفران امسال در استان به ۶۰ کیلوگرم برسد.

 وی متوسط عملکرد زعفران در استان زنجان را ۵ کیلوگرم در هکتار اعلام و بیان کرد: زنجیره تولید زعفران حدود یک سال است که در استان راه‌اندازی شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 111 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها