سمپاشی گروپ پیش بینی برداشت ۱۳میلیون تن گندم از مزارع کشور طی سال جاری - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کشاورز ظهر پنجشنبه در سفر به استان مرکزی و در جریان بازدید از یک مجتمع زراعی و کشاورزی در شهرستان خمین، اظهار کرد: این میزان تولید گندم از دو میلیون و ۶۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت دیم تولید می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با بیان اینکه امسال در سومین سال متوالی خودکفایی در تولید گندم هستیم و نیازی به واردات این محصول نیست، ادامه داد: در سال گذشته ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم برداشت شد که طبق پیش بینی، در سال جاری نسبت به سال گذشته یک میلیون افزایش تولید گندم خواهیم داشت.

کشاورز بیان کرد: همچنین امسال میزان گندمی که از کشاورزان در سطح کشور به صورت تضمینی خریداری خواهد شد، بیش از ۱۰ میلیون تن است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: از جمله روش های آبیاری در کشاورزی آبیاری زیرسطحی است، در این روش آبیاری ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر آب در زیر خاک تزریق می گردد و این روش باعث افزایش تولید محصول و کشاورزی پایدار می شود.

وی خاطرنشان ساخت: توسعه کشاورزی حفاظتی بر سه اصل تناوب، حفظ باقیمانده گیاهان و انجام حداقل عملیات خاک ورزی با اولویت کشت مستقیم از برنامه اساسی وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از کشاورزان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت تقویت حاصل خیزی خاک را مهمترین عملکرد در طرح کشاورزی حفاظتی دانست و عنوان کرد: در این نوع کشاورزی، استفاده از دستگاه کارنده حفاظتی باعث افزایش تولید، مدیریت مصرف آب و پایداری کار کشاورزی می شود و به دنبال آن این روش کلید بهبود خاک کشاورزی در کشور است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 122 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها