سمپاشی گروپ پیش بینی برداشت ۳۰ هزار تن انواع زیتون از باغات شهرستان طارم - سمپاشی گروپ

علی اسکندری در گفتگو با خبرنگار مهر به برداشت زیتون از باغات شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: برداشت زیتون از ۱۵ شریورماه شروع شده و تا اواخر مهرماه ادامه دارد. 

وی از فعالیت ۸ هزار و ۷۰۰  بهره بردار زیتون در شهرستان طارم استان زنجان خبر دادو اظهار کرد: پیش بینی شده امسال ۳۰ هزار تن انواع زیتون  از باغات شهرستان طارم برداشت و روانه بازار شود و ممکن است این میزان بیشتر هم شود و امسال پیش بینی می شود ۱۴۴ میلیارد تومان عاید زیتون کاران خواهد شد.   

اسگندری با بیان اینکه ۴۰ درصد زیتون سطح کشور در شهرستان طارم استان زنجان برداشت می شود، تصریح کرد: این شهرستان مقام اول تولید این محصول  در سطح کشور را به خود اختصاص داده است و ۵۰ درصد این محصول در داخل شهرستان  طارم فرآوری می شود. 

وی گفت: ۱۷ واحد فرآوری زیتون در زنجان وجود دارد وتولید سالانه این تعداد کار خانه فرآوری زیتون درزنجان بیش از ۲۹ هزار و ۱۱۰ تن است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم یاد آورشد: حوزه کشاورزی یک ابزار هم در توسعه اقتصاد و اشتغال پایدار در استان زنجان  است و  شهرستان طارم  قطب زیتون  کشور معروف است و زیتون زرد، روغنی و ماری از باغات این شهرستان برداشت می شود.

اسکندری ابراز کرد: شهرستان طارم بیشترین تولید کننده زیتون  در کشور را به خود اختصاص داده وتوسعه صنایع تبدیلی و فروش بازار زیتون را در دستور کارمی باشد وسالانه ۳۰ الی ۴۰هزار تن زیتون از باغات شهرستان طارم برداشت می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 142 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها