سمپاشی گروپ کردستان ظرفیت تولید سالانه ۵.۴ میلیون تن محصولات کشاورزی را دارد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، خالد جعفری در مراسم رونمایی از دستاوردهای فناورانه بخش کشاورزی، اظهار داشت: حمایت‌هایی که امروز از بخش کشاورزی در این استان می‌شود بسیار چشم‌گیر و امید بخش است.

وی افزود: از ضرورت‌های مهم تولید ارقام مختلف بذر یکی تامین زندگی مالی کشاورزان و یکی حفظ منابع تولید و کمک به گسترش تولیدات کشاورزی با بیشترین بازده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: یکی از پایه‌های اصلی در پیشرفت بخش کشاورزی معرفی ارقام مقاوم‌تر بذرها و توجه به امر پژوهش و بالابردن سطح دانش کشاورزان است.

جعفری با بیان اینکه برای بالابردن راندمان بخش کشاورزی لازم است به بخش تحقیقاتی و پژوهشی توجه بیشتری داشته باشیم، یادآور شد: اگر امروز در پروژه تامین امنیت غذایی به موفقیت رسیده‌ایم بابت تلاش‌هایی است که در امر تحقیقات البته با استقبال کشاورزان استان انجام شده است.

وی بیان کرد: پتانسیلی که در تولید محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تن است که امیدواریم به این ظرفیت در آینده‌ای نزدیک دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: توجه به تولید ماشک که در بالابردن موادآلی خاک، بالا بردن تولید گوشت قرمز با حدود ۱۷ درصد پروتئین به صورت دیم می‌تواند کمک شایانی به تولید خوراک دام استان کند.

جعفری با بیان اینکه با توجه به پتانسیل‌های استان قابلیت مطرح‌شدن بیشتر در تولید نخود در کشور را داریم، اظهار داشت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بخش تحقیقات گیاه‌های پزشکی را در استان داشته باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها