سمپاشی گروپ کردستان هر سال توان تولید ۴.۶ میلیون تن محصولات کشاورزی را دارد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲.۷ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید نمی شود گفت: با افزایش زمین های آبی و تخصیص مناسب آب این رقم می تواند به حدود دو برابر افزایش پیدا کند.

وی درآمد سرانه مردم استان را نصف میانگین کشوری اعلام کرد و افزود: میانگین درآمد سرانه کشور ۱۴ میلیون تومان و در استان کردستان علیرغم وجود پتانسیل های فراوان هفت میلیون تومان است.

مرادنیا از دلایل عدم توسعه یافتگی کردستان را در نبود تخصیص آب مناسب برای کشاورزی و دامپروری ارزیابی کرد و اظهار داشت: مردم در روستاها باید درآمد مناسب و پایدار داشته باشند تا هم در روستاها ماندگار شوند و هم تولید محصولات کشاورزی افزایش پیدا کند.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود خواستار تخصیص آب برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان شد و افزود: اگر این امر محقق شود جهش بزرگی در بخش کشاورزی و افزایش درآمد مردم حاصل می شود.

مرادنیا توجه به کردستان برای تولید محصولات پروتئینی و گوشت قرمز را خواستار شد و عنوان کرد: کردستان می تواند به یکی از قطب های تولید گوشت قرمز تبدیل شود، همچنین استان ظرفیت های مطلوبی در پرورش و تولید ماهیان سردابی دارد.

وی به عقب ماندگی های استان طی سالیان گذشته و عدم توجه به توسعه آن انتقاد کرد و گفت: در شهرهای مرزی استان سرمایه گذاری انجام نشده است و با وجود ناامنی های منطقه باید به فکر ایجاد اشتغال پایدار برای مرزنشینان باشیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه توسعه کردستان باید از شعار خارج و بعد عملی به خود بگیرد ادامه داد: موضوع آب هم اکنون به یکی از محورهای اساسی و بحث روزمره مردم تبدیل شده است که این به دلیل محرومیت مردم از حق مسلم شان است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در بعضی  روستاهای شهرستانهای قروه، دهگلان و بیجار مشکل آب شرب وجود دارد و اظهار کرد: امیدواریم با تدبیر مسئولان و در سطح ملی توجه خاص به کردستان و توسعه آن صورت گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها