سمپاشی گروپ کردستان کمترین اهمیت را به تولید بذر داده است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سید عطا رضایی ظهر امروز در چهارمین جلسه کمیته مشورتی پروژه ایکاردا استان کردستان که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، گفت: استان کردستان بهترین استان در زمینه اجرای برنامه های ایکاردا بوده است.

معاون دفتر ایکاردا در ایران با بیان اینکه امید است امسال نیز دراستان همین قدرت را حفظ کنیم، اظهار داشت: اگر دانش و مطالعاتی که تا به اکنون کسب نموده اید به کشاورزان منتقل کنید تا ۵۰ سال دیگر آنها می توانند از زمین های خود برداشت اصولی داشته باشند.

وی افزود: تحقیقات زیاد جدید و مهم نداشته و همه آنها در حد متوسط بوده است اما اگر همین ها را در مزارع برده و به کشاورزان آموزش داده شوند آنها تا ۷۰ درصد کار تولید را انجام می دهند.

رضایی گفت: پایگاه هایی که به تحقیقات و نوآوری مشغول هستند باید سازکاری برای آنها در نظر گرفته شود تا مطالعات خود را اجرایی کنند.

معاون دفتر ایکاردا در ایران عنوان کرد: تهیه بذر وظیفه سازمان جهاد کشاورزی است که باید در این راستا فعالیت های لازم را انجام دهد.

وی افزود: در صورتی که بذر تهیه شود و کارنده را به کشاورز منتقل کنید مطمئناً در سال های آینده نیز اگر به کشاورز کاری نداشته باشید او تا ۷۰ درصد محصول می تواند تولید کند.

رضایی با بیان اینکه کردستان کمترین اهمیت را به تولید و پرورش بذر داده است،  گفت: استان های دیگر ابتدا بذر باشی خود را انجام می دهند و بعد بذر اضافی را به کردستان می دهند و قطعاً استان خود را در اولویت قرار می دهند، حال جابجایی و وارد کردن بذر نیز خود شامل هزینه هایی می شود که مشخص می کند که وارد کردن بذر به صرفه نیست و باید به فکر پرورش بذر بود.

معاون دفتر ایکاردا در ایران اظهار داشت: اگر مرحله کاشت بذر به خوبی انجام شود و نظارت کافی بر این قسمت وجود داشته باشد به این معنا است که ۸۰ درصد از کار تولید محصول انجام گرفته است.

وی افزود: با این وجود باید نیرو های متخصص را آموزش داد تا در هر ۳۰۰ هکتار یک کارشناس و ناظر بر کاشت بر بذر وجود داشته باشد.

رضایی با بیان اینکه برای سراسر کشور کارشناس در نظر گرفته شده است، گفت: ۶۰ کارشناس برای استان کردستان در نظر گرفته شده است که باید در اولین فرصت کار آموزش های آنان انجام گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 138 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 13 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها