سمپاشی گروپ کرمانشاه ظرفیت خوبی برای توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای دارد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند امروز در دیدار با رئیس سازمان جهادکشاورزی و مدیران کل ادارات تابعه در استان کرمانشاه اظهار داشت: باید از کشاورزی سنتی – معیشتی عبور کرده و به کشاورزی صنعتی – اقتصادی برسیم.

 بازوند افزود: باید همه کمک کنیم که کشاورزی استان کرمانشاه در همه بخشها تقویت شده و تبدیل به صنعتی – اقتصادی شود که از جمله راهکارهای آن بازاریابی مناسب با رویکرد صادراتی و برندسازی برای محصولات شاخص استان است.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه بازاریابی جزء وظایف ذاتی سازمان جهادکشاورزی استانها نیست  ولی انتظار داریم این سازمان نیز در این زمینه کمک کند.

وی افزود: انتظار داریم جهادکشاورزی نیز در کنار سایر بخشهایی که در زمینه صادرات محصولات کشاورزی انجام وظیفه می کنند فعالیت نموده تا صادرات محصولات کشاورزی استان افزایش یابد.

بازوند بر استفاده بیشتر از ظرفیت‌های پرورش ماهی در استان کرمانشاه و افزایش سرانه مصرف تاکید کرده و افزود: هرچه سرانه مصرف ماهی افزایش یابد تولید نیز افزایش می یابد که اینکار علاوه بر تاثیر مثبت بر اقتصاد کشاورزی، افزایش ثروت و درآمد مردم استان؛ برای سلامت جسمی افراد جامعه خصوصا کاهش بیماریهای قلبی- عروقی نیز مفید است؛ لذا باید هم ظرفیتهای تولید و هم سرانه مصرف ماهی باهم بالا برود.

استاندار کرمانشاه تاکیدکرد: بر اساس گزارش رئیس سازمان جهادکشاورزی ظرفیتهای مناسبی برای گسترش کشت محصولات گلخانه ای و گیاهان دارویی در استان کرمانشاه وجود دارد که باید در این زمینه تلاش مضاعفی صورت گیرد.

در ادامه این دیدار خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه به تشریح وضعیت کشاورزی استان و توانمندیهای این بخش پرداخته و گفت: اجرای سیستمهای نوین آبیاری، توسعه کشت محصولات گلخانه ای، توسعه باغات مدرن، افزایش سطح زیر کشت کلزا بعنوان جایگزین محصولات با مصرف آب بالا، افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی، استفاده از ارقام مقاوم با عملکرد بالا، تولید محصولات ارگانیک ، توسعه کشت چغندرقند پاییزه با هدف صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید محصولات شیلاتی خصوصا پرورش ماهی در قفس در سدهای جدید الاحداث و در نهایت  ترویج کشاورزی علمی از اولویت های سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه است.

وی برنامه بخش کشاورزی استان در زمینه پرورش ماهی در قفس تا پایان سال ۹۶ را  ۱۰۰۰ تن اعلام کرد و خاطرنشان کرد: کل تولیدات ماهیان گرمابی، سردآبی، میگو؛ ماهی در قفس و… استان کرمانشاه تا پایان سال ۹۵ حدود ۱۶ هزارتن بوده که امیدواریم تا پایان سال ۹۶ به حدود ۱۹ هزار تن برسد.

شهبازی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه( در صورت تحقق اعتبارات و تخصیص آب از سدهای جدید ) ظرفیت تولید سالانه بیش از ۶۰هزار تن انواع ماهی در استان  وجود دارد.

وی سرانه مصرف ماهی در داخل استان را مطلوب ارزیابی کرده و افزود: سرانه مصرف ماهی در استان کرمانشاه حدود ۹ کیلوگرم در سال بوده که نزدیک به سرانه مصرف کشور است و طبق برنامه ریزی انجام شده با کارهای آموزشی و ترویجی که انجام می شود تلاش داریم این سرانه افزایش یافته و از متوسط کشوری نیز بیشتر شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: اکنون در سطح  ۱۸۰۰ هکتار گیاهان دارویی در استان کشت  می شود که با توجه به اقتصادی بودن کشت اینگونه گیاهان و ظرفیتهای موجود فرآوری این محصولات در داخل استان، در برنامه داریم سطح کشت گیاهان دارویی را با حمایت از سرمایه گذاران و ارائه تسهیلات ارزان قیمت افزایش دهیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 122 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها