سمپاشی گروپ کشاورزان اردبیل محصولات کم مصرف آبی و اولویت‌دار کشت کنند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز ندایی عصر سه شنبه در جلسه بررسی پیامدهای ناشی از کم آبی و کشت دوم در اردبیل گفت: کمبود آب یک واقعیت است و همه باید برای استفاده بهینه از منابع آب موجود برنامه ریزی کنند و در این راستا در کشت دوم صرفا باید محصولات با اولویت بالا و مصرف آب کم کاشت شود.

وی با بیان اینکه به علت محدودیت شدید ذخایر آبی، مجموعه سیاست گذاران کشور به این جمع بندی رسیده اند که برای مقابله با بحران خشکسالی باید از کشت دوم خودداری شود، یادآور شد: باید با برنامه ریزی لازم در جهت تحقق این برنامه در سال های آینده گام برداریم.

معاون استاندار اردبیل در عین حال با تاکید بر اینکه مشکل کشاورزان استان برای کشت دوم در سال زراعی جاری حل و موافقت شده است، متذکر شد: با بررسی وضعیت منابع آب و در نظر گرفتن صلاح استان، مقرر شد تا کشاورزان بتوانند با رعایت اصل استفاده بهینه از منابع آب، در سال زراعی جاری از کشت دوم بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه آب ثروت بین نسلی است و باید مدیریت کنیم تا نسل های آینده با چالش های کمتری در تامین آب مواجه باشند، بیان داشت: حل مشکل کم آبی بدون مشارکت و همکاری کشاورزان که بزرگترین مصرف کنندگان آب هستند، امکان پذیر نمی باشد.

ندایی سیاست های استانداری اردبیل را حفاظت و استفاده بهینه از منابع آب محدود موجود اعلام کرد و یادآور شد: با مدرن سازی سیستم های آبیاری و ارتقا بهره وری و تغییر الگوی کشت باید در بازه زمانی چند ساله، ضمن افزایش حجم و ارزش افزوده محصولات تولیدی مصرف آب و دوره های کشت را کاهش دهیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 140 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها