سمپاشی گروپ کشاورزان مبارزه با آفت کرم خراط ها را جدی بگیرند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کرمان، هرمزد نقوی در جلسه هماهنگی مبارزه با آفت کرم خراط  در شهرستان بردسیر گفت: ۳۵ هکتار از باغات گردو (حدود هفت هزار و ۷۰۰ اصله درخت) در این طرح هرس و کوددهی و پاکنی شده و سایر عملیات جمع آوری چوب های آلوده هرس شده، نصب تله های فرمونی و نصب دیسپنسرهای اختلال در جفتگیری نیز بر اساس تصمیمات کمیته فنی انجام شده است.

وی گفت: متاسفانه عدم جمع آوری دقیق و کامل چوب های آلوده به خاطر عدم همکاری ساکنان و اهالی، عدم آبیاری و آبیاری غیر اصولی، طولانی شدن امر امحا چوب ها و تغذیه نامناسب درختان سبب شده در برخی مناطق باز هم شاهد خسارت کرم خراط در سال جاری باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان کرمان ادامه داد: درصورت عدم انجام کارهای پیش بینی شده خسارت این آفت بیشتر از سال قبل خواهد بود، بنابراین باید با توجه به  هرس و کوددهی انجام شده آبیاری منظم و صحیح درختان، حذف درصد زیادی از لاروها در شاخه های سال جاری را امکان پذیر کرد.

پورخاتون معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با تشکر از کارهای انجام شده توسط سپاه و جهاد خواستار مشارکت بیشتر کشاورزان شد و اعلام کرد کارهای انجام شده تا کنون بر اساس مصوبات کمیته فنی بوده و این عملیات باید بصورت کامل و جامع در ۲ تا ۳ سال آینده هم اجرا شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 138 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 13 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها