سمپاشی گروپ کشاورزی استان یزد در شرایط بحرانی است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل روشن ابرقویی عصر امروز در نشست بهره‌برداران کشاورزی در ابرکوه اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی در روستاها ناپایداری سفره‌ های آب زیرزمینی است و مشکلات کم آبی، تاثیر بسیاری بر کیفیت آب گذاشته و برداشت بی ‌رویه از منابع آبی زیرزمینی شدت گرفته است.

وی با بیان اینکه به دلیل خشکسالی های مکرری که در این مدت داشتیم، بیش از یک دهه است در خشکسالی به سر می بریم، ادامه داد: استان یزد در مقایسه با سایر استان ها از نظر منابع آبی در تنگنا قرار دارد.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز با تاکید بر اینکه انتظار داریم بیشتر از استان های دیگر به یزد توجه شود، اضافه کرد: یزد منابع آبی ندارد و استانی کویری است و روستاهای استان به شدت و با سرعتی بالا در حال تخلیه شدن هستند.

وی با انتقاد از یکسان بودن قوانین در سطح کشور و تفاوت در وضعیت استان ها و روستاها اظهار داشت: متاسفانه قوانینی که تصویب می شود برای همه کشور یکسان است در حالی که شرایط در استان ها تفاوت دارد و این ظلمی به کشاورزان و مردم در استان های مختلف به شمار می رود.

روشن ابرقویی با تاکید بر لزوم رعایت قانون و مقررات در سطح جامعه و انجام فعالیت ها در چارچوب قوانین عنوان کرد: از سویی انتظار داریم قوانین در استان ها اجرایی شود و برای مردم قابل استفاده باشد نه اینکه اعتباراتی دیده شود که حتی مردم در روستاها نتوانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان درک بهتر و بیشتری از وضعیت روستاهای استان داشته و پیگیر مشکلات باشند، تصریح کرد: خواستار پیگیری های لازم برای اجرای مصوبات و حل مشکلات کشاورزان در استان یزد بیش از گذشته هستیم تا از این طریق شاید از تخلیه روستاها و تبعات بعدی آن نیز جلوگیری شود.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز با اشاره به اینکه گفته می شود ۲۵ درصد از اعتبارات سایر بانک ها نیز به کشاورزان تعلق دارد، افزود: متاسفانه حتی دو درصد هم پرداخت نمی شود و فقط بدنامی برای کشاورزان به بارآورده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 152 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها