سمپاشی گروپ کشاورزی تابستانه شرق اصفهان در معرض تهدید قرار گرفته است - سمپاشی گروپ

حسین محمدرضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به عدم تعهد شرکت آب منطقه‌ای به مصوبه شورای تأمین استان اصفهان اظهار داشت: طبق مصوبه شورای تأمین استان اصفهان شرکت آب منطقه‌ای اصفهان موظف شد تا طی پنج روز بندهای لنجان و مبارکه را به طور کامل حذف کند.

وی افزود: متأسفانه هیچ گونه تحرکی توسط شرکت آب منطقه‌ای در حذف بندهای لنجان و مبارکه توسط شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تاکنون انجام نشده است.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان با اشاره به افت شدید آب در شرق اصفهان گفت: اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند دیری نمی‌گذرد که حجم پشت سد زاینده‌رود به خط قرمز شرب خواهد رسید و خروجی سد کاهش می‌یابد و محصول تابستانه کشاورزان شرق اصفهان از بین می‌رود.

حمایت نکردن شورای تأمین در جلوگیری برداشت‌های غیر مجاز و غیر متعارف از زاینده‌رود

وی ادامه داد: مسئول این خسارات وارده به کشاورزان شرق اصفهان در اصل به شرکت آب منطقه‌ای اصفهان برمی‌گردد و و حمایت نکردن شورای تأمین در جلوگیری برداشت‌های غیر مجاز و غیر متعارف از زاینده‌رود نیز از دیگر دلایل این امر است.

محمدرضایی با درخواست از کشاورزان غرب اصفهان تاکید کرد: امیدوارم کشاورزان غرب اصفهان با از آب افتادن محصول برنج خود اجازه دهند به طور موقت سنگ بندهایشان برداشته شود تا جریان آب به سد آبشار برسد و کشاورزان شرق بیش از این متضرر نشوند.

گفتنی است که از ابتدای شهریورماه طبق توافق با کشاورزان در راستای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی خروجی سد زاینده رود کاهش یافت تا آب مورد نیاز آخر دوره آبیاری محصولات کشاورزی شرق ذخیره و رهاسازی شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 26 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها