سمپاشی گروپ کشاورزی میانه ۵۵۰۰ میلیارد ریال درآمدزایی دارد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، جلال رحیم زاده در نشستی با خبرنگاران با اشاره به مصرف کم آب و اشتغالزایی پایدار با ایجاد و توسعه کشت گلخانه ای گفت: توسعه فضاهای گلخانه ای از مهم ترین اهداف دولت و وزارت جهاد کشاورزی است.

وی اظهار داشت: از سرمایه گذاران و کشاورزانی که دارای زمین و آب هستند، انتظار می رود اراضی خود را جهت بهره وری بیشتر به گلخانه تبدیل کنند و در این راستا مجوز و تسهیلات لازم از سوی جهاد کشاورزی در اسرع وقت ارائه می شود.

وی با اشاره به عملکرد شهرستان در تولیدات کشاورزی و دامی گفت: این شهرستان در تولید گوشت قرمز با ۵۴۸ تن رتبه دوم، شیر خام با بیش از ۴۳ هزار تن رتبه چهارم، گوشت مرغ با ۱۲هزار تن رتبه اول، عسل بومی مدرن با ۲۷۴ تن و بیش از ۵۵ هزار کلنی رتبه یازدهم و در تولید تخم مرغ با ۲۱۰ تن رتبه سیزدهم استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است.

رحیم زاده به وجود ۸۰ واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه بهره برداری با یک میلیون و ۷۶۰ قطعه در میانه نیز اشاره کرد و افزود: در تولید تخم مرغ برای سه واحد در شهرستان مجوز صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه از قانون رفع تداخل امور اراضی ما بین کشاورزان و منابع طبیعی خبر داد و با اشاره به وجود ۴۷۰ پلاک در شهرستان گفت: ۵۲ مورد پلاک دارای اختلاف برابر مصوبات در سطح ۱۵ هزار هکتار مشخص و ۸ پلاک در یکهزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی تعیین تکلیف شده اند.

رحیم زاده با بیان اینکه ۲۵ پلاک دیگر در دست نقشه برداری و اقدام است، افزود: ۱۲ پلاک نیز امسال به اتمام می رسد.

وی به صدور مجوز برای ۹۰۰ طرح کشاورزی، صنعتی، خدماتی و گردشگری از سوی جهاد کشاورزی اشاره کرد و از اختصاص گشت ویژه برای پوشش ۷۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان خبر داد و گفت: تا به حال ۸۰ مورد تبدیل اراضی به غیر کاربری شناسایی و اقدامات لازم در ارتباط با آنها انجام شده است.

وی در زمینه صدور سندهای کشاورزی، عمده مشکل موجود را قطعات خرد دانست و گفت: این امر باعث هزینه بر بودن تولیدات کشاورزی می شود و در این خصوص تنها هدف ما حفظ اراضی یکپارچه و ممنوعیت خرد نمودن اراضی در صدور سند است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 117 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها