سمپاشی گروپ کشت انتظاری نخود در سطح ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ادامه دارد - سمپاشی گروپ

محمدصالح احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: کشت انتظاری نخود از اول دی ماه آغاز شده که در حال حاضر به دلیل شرایط آب و هوایی و بارش های موجود این کار متوقف شده اما تا پایان بهمن ماه قطعا برنامه ابلاغ شده که زیر کشت رفتن ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان است، ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۷۳ هکتار از این برنامه محقق شده است، افزود: برای این کار ۱۰۰ تن بذور اصلاح شده داخلی و خارجی وارداتی تهیه شده که در بین کشاورزان سطح استان کردستان توزیع شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به اهمیت کشت انتظاری اشاره کرد و ادامه داد: نخودی که به صورت انتظاری کشت می شود در زمان عملکرد سه برابر نخودی که در فصل بهار کشت شده است، محصول خواهد داشت.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به اتمام کشت پاییزه محصولات کشاورزی مختلف اشاره کرد و یادآور شد: امسال سه هزار و ۵۰۰ هکتار کلزا، ۵۹۲ هزار هکتار گندم آبی و دیم، ۲۹ هزار هکتار جو، ۴۵۶ هکتار ماشک و ۱۳ هزار هکتار نخود در دستور کار قرار داشت که تنها کشت نخود باقیمانده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه امسال به واسطه بارندگی های مناسبی که در سطح استان داشتیم ۱۰۰ درصد محصولات کشت پاییزه ما سبز شده اند و امیدواریم با این روند سال زراعی خوب و پر برکتی را برای استان کردستان شاهد باشیم.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در خصوص احتمال سرمازدگی محصولات کشت شده نیز گفت: اگر محصولات کشت شده تا زمان شروع سرمای شدید و یخبندان به مرحله رشد سه یا چهار برگی رسیده باشند تا دمای ۲۰ درجه زیر صفر مقاومت دارند و خسارتی به آنها وارد نمی شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 169 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها