سمپاشی گروپ کشت محصولات کشاورزی مقاوم در برابر خشکسالی مدنظر قرار دارد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا جعفری روز سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خمین اظهار کرد: با توجه به تدوین و ابلاغ الگوی کشت مناسب در هر استان و شهرستان بر اساس برنامه ششم توسعه الگوی کشت بومی و متناسب با وضعیت منابع آبی در شهرستان خمین مد نظر قرار دارد.

رئیس جهاد کشاورزی خمین ادامه داد: سطح زیر کشت گل محمدی خمین در دو سال اخیر افزایش چهار برابری داشته است به طوری که در سال ۹۴، ۴۵ هکتار از اراضی، زیر کشت گل محمدی بوده و در حال حاضر به ۱۸۰ هکتار افزایش یافته است.

جعفری با بیان اینکه مهمترین اقدام در راستای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، افزایش راندمان آبیاری است، تصریح کرد: در سال گذشته با استفاده از اعتبارات دولتی و تسهیلات بلاعوض،  ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان خمین با اعتبار سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شد.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز اجرای طرح آبیاری تحت فشار در ۲۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی با استفاده از ۳۷کیلومتر خط انتقال آب با لوله اصلی و فرعی در دست اجرا است.

رئیس جهاد کشاورزی خمین با بیان اینکه همچنین ۲۳ پروژه در دست اجرا است، افزود: احداث کانال های آبیاری، مرمت و لایروبی قنوات، تجهیز و نوسازی اراضی و خطوط انتقال آب با استفاده از اعتبارات تملک دارایی انجام شد و به انضمام سهم اعتبارات ملی در این راستا توانستیم سه میلیارد ریال نیز جذب کنیم.

جعفری تصریح کرد: در حال حاضر با محدودیت منابع آبی به موازات برنامه ششم توسعه در راستای توسعه محصولات استراتژیک برای رسیدن به خودکفایی، یک حداقل سطح زیر کشت برای شهرستان خمین تعریف شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها