سمپاشی گروپ کشور روزانه ۱۰ هزار بار هدف هک سایبری قرار می گیرد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، حاتمی، ظهر یکشنیه، در همایش کشاورزی و امنیت غذایی پایدار، رئیس مرکز راهبردی پدافند غیرعامل کشور در رابطه با پدافند سایبری گفت: پدافند سایبری تهدیدات کشور را در فضای سایبری رصد می‌کند تا بتوانیم هجمه هک‌های دشمن را شناسایی و به زیرساخت‌های ارتباطی کشور اعلام هشدار کنیم که اکنون کشور ما روزانه بین ده هزار بار مورد هک قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز راهبردی پدافند غیرعامل کشور، پدافند غیرعامل را چگونه زیستن دانست و سه حلقه عامل مهم در این مورد را ایمنی، امنیت و مقاومت یا دفاع همه‌جانبه برشمرد و با اشاره به اینکه ما به دنبال دفاع همه‌جانبه هستیم، افزود: دفاع نظامی سهم نیروهای مسلح است که در این زمینه از اقتدار برخورداریم و پشتوانه رهبری، دولت، مجلس و قوه قضائیه همین اقتدار نظامی است و پدافند غیرعامل کمک به دفاع به‌شیوه غیرنظامی است.

حاتمی با طرح این سوال که چگونه زیستی باید داشت تا مورد مخاطره قرار نگرفت، از جمله راهکارها به پدافند غیرعامل اشاره کرد و هوشیاری را لازمه مصونیت در چرخه‌ای که کار می‌کنیم، برشمرد.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل مترادف با امنیت است، افزود: حصول پدافند غیرعامل موجب امنیت پایدار خواهد شد و از جمله مولفه‌های امنیت ملی و تولید قدرت در دنیا، حفظ تمامیت و حفظ جان مردم است.

وی با اشاره به اینکه خطر می‌تواند تبدیل به بحران شود، افزود: بخشی از بحران‌های ما طبیعی اما بخش عظیم آن انسان‌ساز و عمدی و غیرعمدی است که باید روی این امور توجه کرد.

حاتمی به‌ مثالی اشاره کرد و گفت: تغییر ژن یک محصول مانند گندم به دست فردی به‌صورت عمد یا غیرعمد موجب می‌شود که در کشت اول محصول دهد اما در کشت بعدی محصول ندهد.

رئیس مرکز راهبردی پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه همه حرف ما در پدافند غیرعامل این است که دیده، شناخته و سپس مورد هدف واقع نشویم افزود: شما هدف عمده‌ای برای مراکز تحقیقاتی سایر کشورها هستید که می‌خواهند حداقل در صادرات و واردات شما نقش داشته و شما را با تحریم‌ها به بازی گیرند.

حاتمی با اشاره به اینکه مردم به دنبال امنیت غذایی پایدار هستند، افزود: وقتی محصول به دست دیگران باشد و زارع ایرانی مطالعه نداشته باشد، مشکل و بحران ایجاد می‌شود و با برآوردن امنیت پایدار غذایی می‌توان آسیب ندید و در صورت آسیب بتوان به‌سرعت فعالیت‌ها را از سر گرفت.

وی با بیان اینکه ماموریت پدافند غیرعامل در همه سطوح نیست بلکه در یک سطح‌بندی است، افزود: اول شما باید در جایگاهی که هستید مراکز حساسس خود را تعریف کنید و سپس عمده ماموریت ما در این مراکز است.

حاتمی غذا را عامل حیاتی برای کشور دانست و افزود: اگر غذا مصون‌سازی نشود قطعا توسعه پایدار نخواهیم داشت و تمامیت سرزمینی به‌خطر خواهد افتاد، چرا که سرباز گرسنه و مردم گرسنه نمی‌توانند کارهای خود را انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه همه هنر دنیا برای تاخت‌وتاز به ما، بیزارسازی مردم از نظام حاکمیتی و بی‌کفایت نشان دادن دولت است، بر افزایش اعتبار پایدار ملی تأکید کرد.

حاتمی با اشاره به عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه حاضر در عرصه سلامت، افزود: قرارگاه سلامت نیز به دنبال پدافند زیستی است.

وی با بیان اینکه با چهار سرمایه انسانی، فیزیکی، سایبری و روحی و روانی کشور اداره می‌شود، افزود: سرمایه انسانی، تحت تاثیر سرمایه‌های زیستی قرار می‌گیرد و به‌همین دلیل پدافند زیستی مهم است.

حاتمی با اشاره به اینکه قوانین بازدارنده برای منع بکارگیری عوامل زیستی وجود ندارد، افزود: آزمایشگاه‌های ما باید به ما ثابت کنند که یک محصول تراریخته برای کشور تهدید است یا فرصت.

وی با اشاره به اینکه تأکید دشمن بر استفاده از تمامی مولفه‌های قدرت در برخورد با سایر کشورهاست، از جمله آنها به بیوتروریسم و اکوتروریسم اشاره کرد و افزود: برای این کار، سرمایه‌گذاری قوی در آزمایشگاهایشان انجام می‌شود.

حاتمی با بیان اینکه بیوتروریسم دارای اهداف اقتصادی هم است، دلیل تهدید در بخش کشاورزی را آسان بودن عوامل انتشار آن، ایجاد میزان زیاد رعب و وحشت بدون زحمت زیاد و آسیب به سازمان‌های موازی آن، تغییر در روش زندگی و سبد غذایی برشمرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها