سمپاشی گروپ گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه جهادکشاورزی مدنظر قرار دارد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر زند پیش از ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح شرکت تحقیقاتی دانش بنیان ماهیان زینتی شهرستان محلات در این شهرستان، اظهار داشت: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، فعالیت های دانش بنیان بایستی در حوزه های زیرمجموعه جهاد کشاورزی گسترش و توسعه یابد و همچنین این شرکت ها باید کیفیت کار خود را ارتقا دهند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: شرکت ها دانش بنیان بایستی ایده های نو ارائه کنند و برای به دست آوردن بازار هدف خارجی تلاش کنند و همچنین از دولتی شدن مصون بمانند.

زند بیان کرد: بخشی از تحقیقات و پژوهش ها نباید در بخش دولتی پیگیری شود که در این راستا مدلی برای واگذاری تحقیقات به بخش خصوصی و حمایت از آن در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: واگذاری تحقیقات به شرکت های دانش بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری و برنامه دولت، توسعه شرکت‌های دانش بنیان است و از این موسسات تا زمان توانمند شدن حمایت می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان ساخت: سالانه ۲۱۰میلیون قطعه ماهی زینتی سالانه در کشور تولید می شود که از این میزان ۱۳.۵ میلیون قطعه سهم استان مرکزی است.

زند اضافه کرد: برنامه ریزی هدفمندی برای پنج سال آتی به منظور افزایش تولید آبزیان و شیلات از جمله ماهیان زینتی صورت گرفته و در استان مرکزی نیز افزایش ۱۰ میلیون قطعه ای تولید ماهیان زینتی در شهرستان محلات را برای آینده هدف گذاری شده است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بیان کرد: تقاضاهای زیادی در کشور برای ایجاد مجموعه های تحقیقاتی جدید داریم. در چهار سال گذشته توسعه کمی بناها را در برنامه نداشتیم، تنها دو اقدام در این بخش انجام شد که مربوط به شهرستان محلات است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مرکز تحقیقات گل و گیاه محلات نیز گفت: مرکز تحقیقات گل و گیاه محلات قطب تحقیقات کشور است، در کل کشور یک پژوهشکده ملی گل و گیاه فعال است که مربوط به محلات است و مابقی زیرمجموعه این پژوهشکده هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 121 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 5 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها