سمپاشی گروپ گیاهان یکدیگر را به رشد تشویق می کنند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، تحقیقی جدید نشان می دهد گیاهان از طریق مجموعه ای از سیگنال های زیرزمینی به همسایگان خود الهام می کنند تا رشد کنند. 

محققان دانشگاه علوم کشاورزی اوپسالا در سوئد متوجه شده اند دانه های ذرت از طریق سیگنال های شیمیایی که در دل خاک به سمت ریشه گیاهان اطراف پرتاب می شود، با آنها ارتباط برقرار می کنند.

این ترشحات شیمیایی قدرتمند به دانه ها نشان می دهد همسایگانشان از یک خانواده یا غریبه هستند. همچنین به این همسایگان کمک می کنند رشدشان را برنامه ریزی کنند.

ریشه گیاهان به سمت مناطق ساکت تر خاک رشد می کند تا از رقابت با گیاهان اجتناب کند و همزمان اندازه برگ هایشان را به حداکثر برسانند. 

به هرحال دانشمندان برای درک بهتر تاثیرگذاری گیاهان بر رشد، دیگر دانه ها را با یک برس کوچک نوازش کردند تا لمس برگ گیاهان نزدیک را شبیه سازی کنند. آنها تغییراتی  در گیاهان نزدیک را جستجو و مواد شیمیایی ترشح شده از ریشه هر دانه را جمع آوری کردند. در مرحله بعد آنها را به محلول رشد منتقل کردند.

هنگامیکه دانشمندان دانه های جدید را در این محلول پرورش دادند، گیاهان با هدایت منابع خود به رشد برگ های بیشتر و ریشه های کمتری، به این روند عکس العمل نشان دادند.

این امر نشان می دهد گیاهان در زمان رقابت با یکدیگر به پرورش برگ های بزرگتر اهمیت بیشتری می دهند. این امر به آنها کمک می کند نور خورشید بیشتری جذب کنند و زنده بمانند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها